Slagerij Wapenaar op stap met zijn klanten

attachment-001_food-image-VLS10510I01

VLAARDINGEN – 'Wij gaan met onze klanten op bezoek bij de biologische boerderij waar wij ons vlees van betrekken, zodat de mensen ook kunnen zien waar en op welke manier de dieren worden grootgebracht,' vertelt slager Arno Wapenaar.

VLAARDINGEN – ‘Wij gaan met onze klanten op bezoek bij de biologische boerderij waar wij ons vlees van betrekken, zodat de mensen ook kunnen zien waar en op welke manier de dieren worden grootgebracht,’ vertelt slager Arno Wapenaar.

Naast de verkoop van Frans scharrel rund- en varkensvlees is Culinaire Slagerij Wapenaar uit Vlaardingen per 1 februari 2008 Nederlands biologisch kalfsvlees in zijn winkel gaan verkopen. Het vlees is afkomstig van Eco Fields.

 

Stapje verder

Wapenaar: ‘Biologische producten zijn gelukkig “hot” in veel levensmiddelenwinkels. Meestal moet een folder of een andere verpakking de consument er op attenderen dat zij met een biologisch product te maken hebben. Wij willen met dit bezoek een stapje verder gaan. Op donderdag 3 april vertrekken we met een bus met 45 klanten vanuit Vlaardingen naar Eco Fields in Wekerom op de Veluwe. Daar krijgen onze klanten een rondleiding door het bedrijf en in een speciaal tot ontvangstruimte verbouwde schuur wordt voor een hapje en drankje gezorgd.

 
 

Lees ook
Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion blikt terug op succesvolle editie PLMA

Vion Food Group was een van de exposanten tijdens PLMA 2022, de private label vakbeurs georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association. Duurzaamheid, gezondheid, convenience en creativiteit voerden de boventoon.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.