Slager marktleider 'kerstvlees

13 augustus 2012 Lucien Joppen

AMSTERDAM – Slagers en poeliers zijn tijdens de kerstperiode marktleider met een omzetaandeel van 34 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy onder 1300 consumenten.

AMSTERDAM – Slagers en poeliers zijn tijdens de kerstperiode marktleider met een omzetaandeel van 34 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy onder 1300 consumenten.


Nederland keert rond de kerstperiode terug naar de traditionele slager en poelier voor de aankoop van vlees. Met een marktaandeel van 34 procent kloppen de speciaalzaken de supermarkten die 32 procent voor hun rekening nemen.


Op eerste en tweede kerstdag eet respectievelijk 87 en 77 procent thuis of bij familie en vrienden. Het hoofdgerecht zal bij 60 procent bestaan uit een vleesgerecht.


Voor 11 procent is dit een wildgerecht, 10 procent van de consumenten zal vis eten. Slechts 2 procent zet een vleesvervanger op tafel.


Lees ook:

Nu ook al kerstlied tegen bio-industrie (18 december 2006)

Altijd op de hoogte blijven?