Shell introduceert vegetarische Blue Butcher burgers langs de weg

Blue Butcher Burger 640x234px

Als eerste langs de weg introduceert Shell hamburgers van The Blue Butcher. Deze innovatieve vleesvervanger bestaat volledig uit plantaardige en natuurlijke ingrediënten en heeft een stevige bite.

De hamburgers van The Blue Butcher zijn bijna niet te onderscheiden van vleesproducten. Een plantaardig alternatief, maar net zo lekker! De Blue Butcher burgers zijn verkrijgbaar in de varianten hamburger, cheeseburger en barbecueburger.

Naast vegetarische hamburgers, lanceert Shell ook vernieuwde vegetarische getopte friet. Zo heeft de gast keuze uit de Aziatisch geïnspireerde getopte friet Bali style, met kruidige satésaus, frisse pickle, ei en gefrituurde uitjes - voor vleeseters ook te bestellen met kipstukjes. Daarnaast kan de gast kiezen voor de getopte friet American Style, met gesmolten cheddar, lente-ui en kruidige hete kipsaus. Heerlijk comfortfood voor de vegetariër en flexitariër.

Verminderen vleesconsumptie

Met de uitbreiding van het plantaardige aanbod, sluit Shell nog beter aan bij de vegetarische en flexitarische gasten. Daarnaast dragen zij een steentje bij aan het verminderen van vleesconsumptie. Door minder vlees te eten, zorgen we voor een lagere voedselafdruk en verminderen we de broeikasgasuitstoot en landgebruik. De Blue Butcher burgers en getopte friet zijn verkrijgbaar bij 15 deli2go locaties in Nederland.

 
Lees ook
Dierloos – Dirk-Jan Verdonk

Dierloos – Dirk-Jan Verdonk

Dierloos van Dirk-Jan Verdonk omschrijft de geschiedenis van vegetariërs en veganisten in Nederland. Hoe ontstond het vegetarisme en veganisme en hoe verliep de ontwikkeling?

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.

Consumenten blijven meer besteden in voedingsspeciaalzaak

Consumenten blijven meer besteden in voedingsspeciaalzaak

Voor ruim 4 op de 10 consumenten is de inflatie geen reden om minder te besteden in de voedingsspeciaalzaak. In mei 2022 groeide de consumentenbestedingen met 18 procent. Wel begint de groei af te vlakken, meldt ABN AMRO.