Rundvlees topper bij 'Tupperware' verkoop

13 augustus 2012 Tom van der Meer

TOKIO - Sugarlady Company in Japan heeft veel succes met een Tupperware-achtige verkoop van food. Vooral Australisch en Nieuw-Zeelands rundvlees is populair.

TOKIO - Sugarlady Company in Japan heeft veel succes met een Tupperware-achtige verkoop van food. Vooral Australisch en Nieuw-Zeelands rundvlees is populair.


Het bedrijf maakt gebruik van zo’n 15.000 sugarladies, een soort demonstratrices in Tupperwarestijl, die in heel Japan huis-aan-huis food verkopen uit een jaarlijkse catalogus, meldt het Australische Farmonline.


Proefsessies

Behalve de bestelling opnemen en bezorgen, houden de dames geregeld proefsessies voor klanten.


Het bedrijf verkoopt zo'n 800 producten, waaronder ook fruit, banket, kant-en-klaarmaaltijden en kruiden. Nieuwe producten komen in de maandelijkse updates te staan.


Vlees verkooptopper

Vers vlees maakt ongeveer een derde van de totale verkoopvolumes uit. Daarvan is vooral rundvlees een topper. De helft van het rundvlees komt uit Australië, de andere helft uit Nieuw-Zeeland.


Het bedrijf heeft via dit concept een klantenbasis van 300.000 huishoudens. De dames zijn ook zeer populair rond lunchtijd bij kantoren.


Lees ook:

Nice to Meat wil betere bescherming Wagyu (5 februari 2009)

Vlees per post via Beef&Steak.nl (14 januari 2009)

Japanse worst en pizza met gif (27 oktober 2008)

Vleesproducent Strogoff levert direct aan consument (6 december 2007)


Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:

Alle berichten over rundvlees

Altijd op de hoogte blijven?