Ruim driekwart van de Nederlanders blijft online versproducten bestellen

29 juni 2021 Redactie Food

Ruim 74 procent van de Nederlanders blijft ook nu de coronamaatregelen zijn versoepeld hun versproducten online bestellen. Gemak is hiervoor de belangrijkste reden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van pakketbezorger Trunkrs. 

Het onderzoek van DirectResearch concentreerde zich op de wensen en ervaringen van consumenten rondom versproducten. Uit het onderzoek blijkt dat de coronacrisis zeker een aanleiding is geweest voor consumenten om hun eerste online vers-bestelling te doen. Ruim 36 procent geeft aan in 2020 voor het eerst online versproducten besteld te hebben. Toch is gemak (48 procent) de voornaamste reden die consumenten noemen voor het online bestellen van versproducten.

Tevredenheid

Consumenten zijn volgens het onderzoek tevreden over het bezorgproces van de versproducten. Belangrijkste criteria daarbij zijn volgens de ondervraagden dat producten gekoeld blijven wanneer men niet thuis is op het moment van levering en dat producten onbeschadigd geleverd worden.

Jan Wijn, CEO van Trunkrs herkent de uitkomsten van het onderzoek en noemt het bezorgen van versproducten een specialisme. ”Het is cruciaal dat verse producten veilig en snel bij de consument arriveren. Dat vraagt om een zorgvuldig en efficiënt bezorgproces waarin producten maximaal 12 uur onderweg zijn. Als same day delivery specialist bezorgen we dagelijks versproducten bij de consument aan huis. We hebben het afgelopen jaar een forse groei gezien in het aantal versbestellingen en de verwachting is dat deze groei ook het komende half jaar verder zal doorzetten.”

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?