Ruim driekwart van de Nederlanders blijft online versproducten bestellen

Online onderzoek_trunks

Ruim 74 procent van de Nederlanders blijft ook nu de coronamaatregelen zijn versoepeld hun versproducten online bestellen. Gemak is hiervoor de belangrijkste reden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van pakketbezorger Trunkrs. 

Het onderzoek van DirectResearch concentreerde zich op de wensen en ervaringen van consumenten rondom versproducten. Uit het onderzoek blijkt dat de coronacrisis zeker een aanleiding is geweest voor consumenten om hun eerste online vers-bestelling te doen. Ruim 36 procent geeft aan in 2020 voor het eerst online versproducten besteld te hebben. Toch is gemak (48 procent) de voornaamste reden die consumenten noemen voor het online bestellen van versproducten.

Tevredenheid

Consumenten zijn volgens het onderzoek tevreden over het bezorgproces van de versproducten. Belangrijkste criteria daarbij zijn volgens de ondervraagden dat producten gekoeld blijven wanneer men niet thuis is op het moment van levering en dat producten onbeschadigd geleverd worden.

Jan Wijn, CEO van Trunkrs herkent de uitkomsten van het onderzoek en noemt het bezorgen van versproducten een specialisme. ”Het is cruciaal dat verse producten veilig en snel bij de consument arriveren. Dat vraagt om een zorgvuldig en efficiënt bezorgproces waarin producten maximaal 12 uur onderweg zijn. Als same day delivery specialist bezorgen we dagelijks versproducten bij de consument aan huis. We hebben het afgelopen jaar een forse groei gezien in het aantal versbestellingen en de verwachting is dat deze groei ook het komende half jaar verder zal doorzetten.”

Lees ook
Trunkrs Client Awards voor online vleesverkopers

Trunkrs Client Awards voor online vleesverkopers

Bezorgservice Trunkrs reikte 29 juni de Trunkrs Client Awards uit. Onder andere BBQ Thuisbezorgd, Nice to Meat, Diviande en The Butchery vielen in de prijzen.

Meer contact

Meer contact

Persoonlijk contact, het lijkt soms een toverwoord als het gaat om marketing en zaken doen, maar ik denk dat we in deze tijd na corona allemaal merken hoe bijzonder het eigenlijk is.

Webshop verplicht

Webshop verplicht

Wat zegt ze nu? ‘Webshop verplicht’? Wie denkt ze wel dat ze is, ik heb het al druk genoeg, hoor ik je denken. Toch ben ik van mening dat in de tijd waarin we ons bevinden, je als ondernemer serieus na moet denken over een webshop naast je winkel. Een webshop gaat verder dan online vindbaarheid.