Onzekerheid raakt winkeliers en horeca

attachment-001_food-image-VLS14407I01

AMSTERDAM - Vooral winkeliers en de horeca hebben de komende tijd last van afwachtende klanten, die door onzekerheid over nieuwe bezuinigingen de hand op de knip houden.

AMSTERDAM - Vooral winkeliers en de horeca hebben de komende tijd last van afwachtende klanten, die door onzekerheid over nieuwe bezuinigingen de hand op de knip houden.

In deze sectoren en in de bouw wordt niet alleen dit jaar een krimp verwacht, maar ook volgend jaar. In andere sectoren, zoals de industrie, groothandel en transport, wordt volgend jaar wel weer een lichte groei verwacht door een herstel van de wereldhandel.

Dat blijkt uit het vrijdag gepubliceerde kwartaalbericht sectoren van het economische bureau van ING. In de industrie, groothandel en transport zitten meer exportgerichte bedrijven, die hebben minder last van onzekere Nederlandse consumenten. Volgens ING ontstaat hierdoor een steeds groter verschil tussen binnenlands en buitenlands geörienteerde ondernemingen.

 

Lees ook
‘Slim verpakken zorgt voor stijging omzet en daling dervingskosten’

‘Slim verpakken zorgt voor stijging omzet en daling dervingskosten’

Voorverpakken en gepersonaliseerd verpakken zijn in opkomst in de vleesbranche. Daarnaast is de aandacht voor duurzaamheid onverminderd hoog. Ook voor speciale feestdagen worden steeds innovatievere oplossingen gevonden om de klant maatwerk te kunnen bieden. Een skinpack hoort hier steeds vaker bij. Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Huub...

‘Consument wil precies weten waar vlees vandaan komt’

‘Consument wil precies weten waar vlees vandaan komt’

Vleesbedrijf De Vries in Feanwâlden bestaat uit twee delen. “Enerzijds zijn we een horecagroothandel, momenteel met name richting de Oosterse horeca. Anderzijds zijn we producent van ambachtelijk gerookte spekartikelen.”

Foodimpuls en Zweistra beëindigen samenwerking

Foodimpuls en Zweistra beëindigen samenwerking

De familiebedrijven Foodimpuls bv en Zweistra hebben besloten om per 2 juli de samenwerking stop te zetten. Hiermee komt er een einde aan de langdurige samenwerking van de twee bedrijven. Foodimpuls bv zet de activiteiten voort met Haarsma Foodimpuls en Verscentrum Ede als grote en krachtige vertegenwoordigers van het merk. Het Brabantse Zweistra gaat...