Online vleesverkoop blijft groeien

10 september 2015 Maurits van Aalst

Het onlineverkoop van vlees wordt steeds belangrijker voor ondernemers. Steeds meer versaanbieders zien het succes van het webwinkelen groeien. Zeker nu een nieuwe generatie ondernemers de zaak overneemt.

Het zijn al lang niet meer de ‘zolderkamerinitiatieven’ of enkele fanatieke versspeciaalzaken die het internet domineren bij de verkoop van verse producten. Naast in agf en brood, zijn ondernemers ook in de verkoop van vlees via internet gestapt. Opvallend is, zo blijkt na analyse van een aantal webshops, dat vrijwel geen enkele online vleesaanbieder de bezorgkosten durft weg te strepen. En dat daar veel verschil in bestaat. Verder zien de website er stuk voor stuk gelikt en professioneel uit. Is de slagerij op internet een geduchte concurrent voor de slagerij in de eigen woonplaats?

Lees meer over de vleeswebshops in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt. In het artikel zet Maurits van Aalst negen vleeswebshops op een rij.

Altijd op de hoogte blijven?