Online vleesverkoop blijft groeien

DSC_6738

Het onlineverkoop van vlees wordt steeds belangrijker voor ondernemers. Steeds meer versaanbieders zien het succes van het webwinkelen groeien. Zeker nu een nieuwe generatie ondernemers de zaak overneemt.

Het zijn al lang niet meer de ‘zolderkamerinitiatieven’ of enkele fanatieke versspeciaalzaken die het internet domineren bij de verkoop van verse producten. Naast in agf en brood, zijn ondernemers ook in de verkoop van vlees via internet gestapt. Opvallend is, zo blijkt na analyse van een aantal webshops, dat vrijwel geen enkele online vleesaanbieder de bezorgkosten durft weg te strepen. En dat daar veel verschil in bestaat. Verder zien de website er stuk voor stuk gelikt en professioneel uit. Is de slagerij op internet een geduchte concurrent voor de slagerij in de eigen woonplaats?

Lees meer over de vleeswebshops in Vleesmagazine nummer 9, die 18 september verschijnt. In het artikel zet Maurits van Aalst negen vleeswebshops op een rij.

Lees ook
Gouden Slagersring keert terug in 2022

Gouden Slagersring keert terug in 2022

De vakwedstrijd de Gouden Slagersring maakt dit jaar een doorstart. In 2022 kunnen ambachtelijke slagers weer hun innovatieve producten presenteren aan een deskundige jury. De beste slager wint de Gouden Slagersring en treedt toe tot het zogenoemde Broederschap van de Gouden Slagersring.

Jaaroverzicht: samenwerkingen, fusies en nieuwe functies 2021

Jaaroverzicht: samenwerkingen, fusies en nieuwe functies 2021

Iets gemist het afgelopen jaar? In de kerstvakantie eindelijk tijd om achterstallig nieuws in te halen? Vleesmagazine helpt een handje met verschillende jaaroverzichten. Met vandaag samenwerkingen, fusies en nieuwe functies.

Toch als een spin in mijn web

Toch als een spin in mijn web

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Franny van Linschoten en Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over het slagersvak.