Nu ook voedingswaarde thuis te bereiden producten

Met de invoering van de Unilever U is het bedrijf ook gestart met de nieuwe voedingswaarde-declaratieDOETINCHEM – Unilever meldt op steeds meer verpakkingen de voedingswaarde per portie na bereiding. Deze declaratie komt dan overeen met het product als de consument het recept ook echt letterlijk volgt.


Andere fabrikanten declareren ook al de voedingswaarde per portie. Nieuw is dat Unilever dit nu ook doet per thuisbereid product. 'Warenwettelijk is de voedingswaardedeclaratie leuk, maar de consument kan er helemaal niets mee. Het gaat om het product dat je eet en dus ook dat je thuis maakt', zegt voedingsdeskundige Anke Schlatmann van Unilever.

De nieuwe informatie staat in een tabel onder de voedingswaardetabel (onbereid) product per 100 gram. Het bedrijf heeft het lijstje voedingswaardecriteria van het Voedingscentrum overgenomen en aangevuld. Volgens Schlatmann komt deze nieuwe tabel op alle Unilever-producten te staan, al staat het al op veel producten.

Lees ook
Empack najaar 2021 in ‘s-Hertogenbosch

Empack najaar 2021 in ‘s-Hertogenbosch

Vakbeurs Empack vindt ook dit jaar weer doorgang. De vakbeurs voor verpakkingstechnologie vindt in 2021 op 8 en 9 september plaats in de Brabanthallen.

‘Overweldigende internationale belangstelling voor GravityTray’

‘Overweldigende internationale belangstelling voor GravityTray’

De twee creatieve ondernemers Luc van den Broek en Rinze Willemsen stoorden zich al heel lang aan het absorber-matje in de vleesbakjes in de supermarkt. Net als consumenten, retailers, p.roducenten en recyclebedrijven. Na een zoektocht van een aantal jaren naar de juiste folie en machine, is het nu zo ver. Het nieuw ontwikkelde bakje, getiteld GravityTray,...

ABN Amro: ‘Klanten willen versproduct in duurzame verpakking’

ABN Amro: ‘Klanten willen versproduct in duurzame verpakking’

Steeds meer consumenten vinden het belangrijk dat producten in duurzame verpakkingen worden aangeboden, zodat het verbruik van plastic vermindert en de mogelijkheid van hergebruik wordt vergroot. Dat blijkt uit een enquête van PanelWizard in opdracht van ABN Amro.Zo vindt 66 procent het belangrijk dat producenten van voorverpakte groente of fruit voor...