Nieuwe eigenaar Keurslager Looman

Slager_Unsplash

Foto: Madie Hamilton/Unsplash

Keurslager Looman in Schoonhoven krijgt een nieuwe eigenaar. Slagerij Gelderblom neemt vanaf 1 augustus de slagerij over. Dat meldt de regionale krant Het Kontakt.

De ouders van huidige eigenaar Alex Looman begonnen meer dan dertig jaar geleden met de slagerij in Schoonhoven. Op jonge leeftijd kon Alex al aan het vak ruiken en volgde de slagersopleiding. Hij kwam in het bedrijf van zijn ouders en nam in 2011 het bedrijf over.

Ondanks dat hij met plezier in de zaak werkte besloot hij toch om het familiebedrijf te verkopen. “Kijk, het runnen van een eigen zaak is leuk, maar er komt zoveel meer bij kijken. Je bent gewoon altijd bezig, maar dat wist ik en daar is niets mis mee. Na jaren met plezier en inzet gewerkt te hebben, merkte ik wel toe te zijn aan een nieuwe uitdaging”, vertelt hij in Het Kontakt. Hij heeft nog geen nieuwe baan, maar wil wel in de vleeswereld blijven.

Looman vond een overnamepartner in Slagerij Gelderblom. Gelderblom heeft een eigen franchise formule waarbij kwaliteit centraal staan. Er zijn momenteel zo’n 20 slagerijen met deze formule verspreidt over midden Nederland. Voor Keurslager Looman wordt Bob Hoffman het nieuwe gezicht van de slagerij. Hij draait vanaf juni mee. Verder blijft het team hetzelfde, en daar is Looman blij mee. “Mooi is dat het huidige team van trouwe medewerkers meegaat, zij hebben immers de zaak mede vormgegeven zoals-ie nu is”, besluit hij in Het Kontakt.

Bron: Het Kontakt

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Ontslag op staande voet

Ontslag op staande voet

Het kan door omstandigheden gebeuren dat je te laat op het werk komt. Kan het structureel te laat komen op het werk voor ontslag op staande voet zorgen?

Maaltijden van de slager

Maaltijden van de slager

Maaltijden zijn niet meer weg te denken uit het assortiment van veel slagers. En het aandeel groeit alleen maar. Het is niet alleen zaak om verser en beter te zijn dan de supermarkten, maar ook om je te onderscheiden van andere versspecialisten die maaltijden verkopen. Wat heb je, naast je eigen kwaliteitsvlees, daarvoor nodig?

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Consumentengedrag in kaart (deel 2): ‘Gebruik van claims kan waardevol zijn’

Hoe ziet de klant van morgen eruit? In Vleesmagazine 8 van 2021 signaleerde Susanne Danes van FoodBase drie belangrijke ontwikkelingen binnen de versbranche. In deel 2 vertelt haar collega Linda van Zonsbeek over claims en hoe je hiermee inspeelt op gezondheidsmotieven van klanten.