Nieuwe eigenaar Keurslager Looman

Slager_Unsplash

Foto: Madie Hamilton/Unsplash

Keurslager Looman in Schoonhoven krijgt een nieuwe eigenaar. Slagerij Gelderblom neemt vanaf 1 augustus de slagerij over. Dat meldt de regionale krant Het Kontakt.

De ouders van huidige eigenaar Alex Looman begonnen meer dan dertig jaar geleden met de slagerij in Schoonhoven. Op jonge leeftijd kon Alex al aan het vak ruiken en volgde de slagersopleiding. Hij kwam in het bedrijf van zijn ouders en nam in 2011 het bedrijf over.

Ondanks dat hij met plezier in de zaak werkte besloot hij toch om het familiebedrijf te verkopen. “Kijk, het runnen van een eigen zaak is leuk, maar er komt zoveel meer bij kijken. Je bent gewoon altijd bezig, maar dat wist ik en daar is niets mis mee. Na jaren met plezier en inzet gewerkt te hebben, merkte ik wel toe te zijn aan een nieuwe uitdaging”, vertelt hij in Het Kontakt. Hij heeft nog geen nieuwe baan, maar wil wel in de vleeswereld blijven.

Looman vond een overnamepartner in Slagerij Gelderblom. Gelderblom heeft een eigen franchise formule waarbij kwaliteit centraal staan. Er zijn momenteel zo’n 20 slagerijen met deze formule verspreidt over midden Nederland. Voor Keurslager Looman wordt Bob Hoffman het nieuwe gezicht van de slagerij. Hij draait vanaf juni mee. Verder blijft het team hetzelfde, en daar is Looman blij mee. “Mooi is dat het huidige team van trouwe medewerkers meegaat, zij hebben immers de zaak mede vormgegeven zoals-ie nu is”, besluit hij in Het Kontakt.

Bron: Het Kontakt

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
‘Overstap van bank naar slagerij was goede zet’

‘Overstap van bank naar slagerij was goede zet’

Ruim dertig jaar werkte hij bij een bank en nu heeft Willem Kouwenoord (52) zijn eigen worstmakerij/rookhuis. Bij SVO volgde hij de training Worstmaker en komend schooljaar start hij met de mbo-opleiding Productiemedewerker slagerij. “Ik ga de basis leren.”

Enquête: Wat merken slagers van stijgende energieprijzen

Enquête: Wat merken slagers van stijgende energieprijzen

MKB-Nederland en VNO-NCW onderzoeken met een enquête welke effecten de stijgende energieprijzen op de bedrijfsvoering van ondernemers hebben. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) roept slagers op om deel te nemen aan dit onderzoek.

Productontwikkeling in de vleesbranche

Productontwikkeling in de vleesbranche

Of het in de vleessector nou gaat om het ontwikkelen van machinerie, vleesproducten of ingrediënten: aandacht voor duurzaamheid, gezondheid en milieu is evident. Maar ook gemak is een belangrijke voorwaarde anno 2022, zowel in de techniek voor vleesverwerking als bij het koken door de consument.