Nieuwe coldstore versterkt positie Eurofrigo als ketenpartner

Eurofrigo

Logistiek dienstverlener Eurofrigo is begonnen met de bouw van een nieuwe coldstore op de Maasvlakte, met een verwachte oplevering medio 2021. De nieuwbouw betekent een uitbreiding en innovatie van de eigen keurpunten van het bedrijf, waarmee het snel en flexibel de juiste oplossing kan bieden. Daarnaast vergroot de coldstore Eurofrigo’s opslagcapaciteit.

De nieuwe coldstore is de zesde locatie van Eurofrigo in Nederland. Het bevindt zich tegenover vestiging Eurofrigo Maasvlakte aan de Karimatastraat. Met de 6 locaties biedt het bedrijf de klant ruime keuze om zijn producten op een zo effectief mogelijke manier in Nederland op te slaan. Eurofrigo focust zich op veterinaire producten vanuit de hele wereld.

Expertise en aanpassingsvermogen

‘We hebben gekozen om onze capaciteit qua keurpunten en opslag uit te breiden, omdat we klantgerichter willen werken en meer flexibiliteit in keuringen willen aanbieden’, zegt Jeroen Tempels, CEO Eurofrigo. ‘De laatste jaren zien wij dat de vraag van de klant zich steeds specifieker toespitst op VAS-oplossingen. Eurofrigo stelt zich door zijn expertise en aanpassingsvermogen dynamisch op, om klanten hierin behulpzaam te zijn en zich voor langere termijn als sterke ketenpartner aan te bieden.’

Eurofrigo zet zich met de nieuwe locatie volledig in op de value-added services. De nieuwe coldstore wordt hypermodern ingericht, met cellen bestaande uit verschillende, afzonderlijk instelbare temperatuurzones. ‘Naast VAS, keuring en opslag bieden we samen met zusterbedrijf Thermotraffic een volledige en onafhankelijke logistieke oplossing, van services als inklaring, transport en export enerzijds, tot keuring, containerlossing en -verladingen, opslag, orderpicken, ompakken, wegen en kwaliteitscontrole anderzijds’, aldus Tempels.

Keurpunt belangrijk voordeel

Naast het vergroten van de capaciteit en flexibiliteit, richt Eurofrigo op de nieuwe locatie een keurpunt in, dat aan de modernste eisen zal voldoen om een snellere en effectievere doorstroom te waarborgen. Met het oog op Brexit is een snellere doorstroom bij het veterinaire keurpunt beslist een goed uitgangspunt. Tempels: ‘Het keurpunt is een van de belangrijkste voordelen van de nieuwe locatie. We zijn al 27 jaar marktleider in het aantal keurpunten en we werken al jaren intensief samen met de NVWA.’

 
Lees ook
Jeroen van Voornveld, Slagerij Gelderblom: “De nieuwe winkel voldoet optimaal aan klantenwensen”

Jeroen van Voornveld, Slagerij Gelderblom: “De nieuwe winkel voldoet optimaal aan klantenwensen”

Klanten komen naar de slager voor gemaksproducten en een bijzonder assortiment, zegt Jeroen van Voornveld van Slagerij Gelderblom in Ermelo. “Om dit goed te presenteren, hadden we een nieuwe winkel nodig.”

De kracht van het interieur

De kracht van het interieur

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. “Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet,” zegt slager Jeroen van Voornveld. Presentatie, routing en sfeer kunnen bijdragen aan een fikse stijging van de omzet.

‘Kies voor een winkel die bij jouw klanten past’

‘Kies voor een winkel die bij jouw klanten past’

Een belangrijke ontwikkeling op het gebied van winkelinrichting is het steeds groter wordende aandeel zelfservice in de verswinkels, vertelt Peter Pels, verkoopadviseur van Emondt-KMI Fresh Food Interiors. “Zelfserviceconcepten kunnen, mits goed toegepast en in combinatie met verspresentaties, veel voordelen bieden zoals extra impulsaankopen en meer...