Nieuw boek voor de slager: ‘Creatief Verkopen’

CreatiefVerkopen1

Een gloednieuw handboek voor de slager is verschenen: ‘Creatief Verkopen’. Creatief verkopen is een zeer belangrijk onderdeel van het slagersvak dat volop aandacht verdient. Door je uniek te presenteren haal je je klanten naar binnen.

Het boek ‘Creatief Verkopen’, full colour en met een hardcover, is geschreven door Gerhard Kwak en geeft in meer dan 300 pagina’s tips voor een slager om zijn verkoop te stimuleren en nieuwe klanten te winnen. Hij putte de ideeën uit zijn rijke ervaring en het contact met tientallen slagers die hem naast informatie ook illustrerende foto’s leverden. Denk daarbij aan: de aankleding van de pui en de sfeer in de winkel, de inrichting van de verschillende verkoopmeubels en uiteraard de manier waarop je via reclame de consument kunt benaderen. Van internetactiviteiten tot het organiseren van een braderie. Ook beschrijft Gerhard een aantal interessante slagerijen die de moeite waard zijn om eens te bekijken.

Van vroeger naar nu

De wervingsmethoden van vroeger worden in het voetlicht gezet; zoals het maken van vetbeelden, het schilderen met reuzel en het maken van aspic-etalages. Gewoon omdat deze technieken niet verloren mogen gaan. Natuurlijk slaat Gerhard de hedendaagse aanpak niet over. Want wie maakt er geen barbecue-, fondue-, en gourmetschotels en verdiept zich niet in het maken van de lekkerste schotels met salades, vleeswaren en borrelhapjes. Zelfs het maken van originele slagerscadeaus gaat hij niet uit de weg. Tientallen tips, voor de ondernemer en zijn medewerkers. Ruim voorzien van foto’s. Gewoon kijken en namaken is het beste advies. Dé manier om het boek te gelde te maken.

Het boek is via deze website leverbaar vanaf 20 november en tot 13 december te bestellen met vroegboekkorting. Bekijk de sneak preview om een idee te krijgen van het rijke aanbod van tips en ideeën die kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de moderne slager.

 
Lees ook
Alea Publishers neemt de vakbladen Vleesmagazine en Voeding Nu over van Vakmedianet

Alea Publishers neemt de vakbladen Vleesmagazine en Voeding Nu over van Vakmedianet

Vandaag maakt uitgeverij Alea Publishers bekend twee bladen van uitgeverij Vakmedianet over te nemen per 1 maart 2021. Het gaat om Vleesmagazine en Voeding Nu.Uitgeefdirecteur Roeland Dobbelaer van Alea Publishers over de overname: 'Voor onze jonge uitgeverij is dit een mooie stap. Beide bladen passen goed in onze portfolio van vakbladen in de foodbranche....

Een nieuw urenregistratiesysteem: wat kost dat?

Een nieuw urenregistratiesysteem: wat kost dat?

Op deze vraag krijg je niet zomaar een hapklaar antwoord. Er zijn nogal wat factoren die een rol spelen in de prijsbepaling van een nieuw urenregistratiesysteem. Daarnaast zijn er verschillende betaalconstructies mogelijk rondom dergelijke software. Dit artikel geeft jou hierin meer inzicht, maar behandelt ook de belangrijkste vragen die je kunt stellen...

Verbufa breidt verkoopteam Nederland uit

Verbufa breidt verkoopteam Nederland uit

Maartje Keller is in februari in dienst getreden bij Verbufa. Zij vervult binnen de organisatie de rol van accountmanager.Keller heeft meer dan dertig jaar ervaring in de vlees- en voedingsmiddelenbranche en is sterk in het ontwikkelen van creatieve concepten voor de eindgebruiker en denkt mee in oplossingen bij productieprocessen. Eerder werkte zij...