Nieuw boek voor de slager: ‘Creatief Verkopen’

CreatiefVerkopen1

Een gloednieuw handboek voor de slager is verschenen: ‘Creatief Verkopen’. Creatief verkopen is een zeer belangrijk onderdeel van het slagersvak dat volop aandacht verdient. Door je uniek te presenteren haal je je klanten naar binnen.

Het boek ‘Creatief Verkopen’, full colour en met een hardcover, is geschreven door Gerhard Kwak en geeft in meer dan 300 pagina’s tips voor een slager om zijn verkoop te stimuleren en nieuwe klanten te winnen. Hij putte de ideeën uit zijn rijke ervaring en het contact met tientallen slagers die hem naast informatie ook illustrerende foto’s leverden. Denk daarbij aan: de aankleding van de pui en de sfeer in de winkel, de inrichting van de verschillende verkoopmeubels en uiteraard de manier waarop je via reclame de consument kunt benaderen. Van internetactiviteiten tot het organiseren van een braderie. Ook beschrijft Gerhard een aantal interessante slagerijen die de moeite waard zijn om eens te bekijken.

Van vroeger naar nu

De wervingsmethoden van vroeger worden in het voetlicht gezet; zoals het maken van vetbeelden, het schilderen met reuzel en het maken van aspic-etalages. Gewoon omdat deze technieken niet verloren mogen gaan. Natuurlijk slaat Gerhard de hedendaagse aanpak niet over. Want wie maakt er geen barbecue-, fondue-, en gourmetschotels en verdiept zich niet in het maken van de lekkerste schotels met salades, vleeswaren en borrelhapjes. Zelfs het maken van originele slagerscadeaus gaat hij niet uit de weg. Tientallen tips, voor de ondernemer en zijn medewerkers. Ruim voorzien van foto’s. Gewoon kijken en namaken is het beste advies. Dé manier om het boek te gelde te maken.

Het boek is via deze website leverbaar vanaf 20 november en tot 13 december te bestellen met vroegboekkorting. Bekijk de sneak preview om een idee te krijgen van het rijke aanbod van tips en ideeën die kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de moderne slager.

 
Lees ook
Barbecueworst - saté, curry, tuinkruiden en Jalapeño/cheddar

Barbecueworst - saté, curry, tuinkruiden en Jalapeño/cheddar

Laten we hopen dat de ergste COVID-perikelen straks voorbij zijn, zodat we ons weer kunnen richten op echt leuke dingen, zoals barbecueën. Ik hoef u niet te vertellen dat de barbecueworst nog steeds een wezenlijk onderdeel is van menig barbecueparty.

Ongekend talent

Ongekend talent

In de voedingsmiddelenbranche groeit het tekort aan medewerkers. Een van de manieren om dat gat mogelijk te vullen, is om buiten de gebaande paden te gaan. Het boek ‘Ongekend Talent’ kan hierbij helpen als je overweegt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in te gaan zetten.

'Ik koop al mijn vlees bij Han'

'Ik koop al mijn vlees bij Han'

Sinds zijn eerste bezoek aan Slagerij Han Janmaat is topkok Julius Jaspers er vaste klant. Hij prijst de vakkennis en het onderscheidend vermogen van de ambachtelijke slager uit Hilversum, die met zijn producten diverse vakwedstrijden won. “Hij heeft de ouderwetse wil om hard te werken.”