Nieuw boek voor de slager: ‘Creatief Verkopen’

CreatiefVerkopen1

Een gloednieuw handboek voor de slager is verschenen: ‘Creatief Verkopen’. Creatief verkopen is een zeer belangrijk onderdeel van het slagersvak dat volop aandacht verdient. Door je uniek te presenteren haal je je klanten naar binnen.

Het boek ‘Creatief Verkopen’, full colour en met een hardcover, is geschreven door Gerhard Kwak en geeft in meer dan 300 pagina’s tips voor een slager om zijn verkoop te stimuleren en nieuwe klanten te winnen. Hij putte de ideeën uit zijn rijke ervaring en het contact met tientallen slagers die hem naast informatie ook illustrerende foto’s leverden. Denk daarbij aan: de aankleding van de pui en de sfeer in de winkel, de inrichting van de verschillende verkoopmeubels en uiteraard de manier waarop je via reclame de consument kunt benaderen. Van internetactiviteiten tot het organiseren van een braderie. Ook beschrijft Gerhard een aantal interessante slagerijen die de moeite waard zijn om eens te bekijken.

Van vroeger naar nu

De wervingsmethoden van vroeger worden in het voetlicht gezet; zoals het maken van vetbeelden, het schilderen met reuzel en het maken van aspic-etalages. Gewoon omdat deze technieken niet verloren mogen gaan. Natuurlijk slaat Gerhard de hedendaagse aanpak niet over. Want wie maakt er geen barbecue-, fondue-, en gourmetschotels en verdiept zich niet in het maken van de lekkerste schotels met salades, vleeswaren en borrelhapjes. Zelfs het maken van originele slagerscadeaus gaat hij niet uit de weg. Tientallen tips, voor de ondernemer en zijn medewerkers. Ruim voorzien van foto’s. Gewoon kijken en namaken is het beste advies. Dé manier om het boek te gelde te maken.

Het boek is via deze website leverbaar vanaf 20 november en tot 13 december te bestellen met vroegboekkorting. Bekijk de sneak preview om een idee te krijgen van het rijke aanbod van tips en ideeën die kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de moderne slager.

 
Lees ook
Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?

Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?

Over zelforganisatie bestaan talloze modellen. Ze beschrijven hoe je meer eigenaarschap bij je werknemers  creëert en ervoor zorgt dat je team zelf bepaalt wat hun doelen zijn én hoe ze die willen behalen. Maar wat werkt in de praktijk nou echt? Hoe voorkom je de bekende valkuilen, zoals oeverloos overleggen, doelloos rondzwemmen of...

Bon Chef! De Swaen van Cas Spijkers - Reinold Vugs

Bon Chef! De Swaen van Cas Spijkers - Reinold Vugs

Hotel-restaurant De Swaen in het Brabantse Oisterwijk is in de jaren tachtig een heuse culinaire hotspot waar veel van de nu bekende chefs (Jonnie Boer, Sergio Herman en Margo Reuten onder andere) en – inmiddels Meester Patissiers – Rudolph van Veen en Robèrt van Beckhoven hun eerste belangrijke stappen op het culinaire vakgebied zetten

Bedrijven kampen met tekort personeel

Bedrijven kampen met tekort personeel

Treinen die niet kunnen rijden, restaurants en winkels die de openingstijden moeten aanpassen, schoolklassen die naar huis worden gestuurd. Allemaal vanwege een tekort aan personeel. Een kwart van de Nederlandse bedrijven kampt hiermee.