Nieuw boek voor de slager: ‘Creatief Verkopen’

CreatiefVerkopen1

Een gloednieuw handboek voor de slager is verschenen: ‘Creatief Verkopen’. Creatief verkopen is een zeer belangrijk onderdeel van het slagersvak dat volop aandacht verdient. Door je uniek te presenteren haal je je klanten naar binnen.

Het boek ‘Creatief Verkopen’, full colour en met een hardcover, is geschreven door Gerhard Kwak en geeft in meer dan 300 pagina’s tips voor een slager om zijn verkoop te stimuleren en nieuwe klanten te winnen. Hij putte de ideeën uit zijn rijke ervaring en het contact met tientallen slagers die hem naast informatie ook illustrerende foto’s leverden. Denk daarbij aan: de aankleding van de pui en de sfeer in de winkel, de inrichting van de verschillende verkoopmeubels en uiteraard de manier waarop je via reclame de consument kunt benaderen. Van internetactiviteiten tot het organiseren van een braderie. Ook beschrijft Gerhard een aantal interessante slagerijen die de moeite waard zijn om eens te bekijken.

Van vroeger naar nu

De wervingsmethoden van vroeger worden in het voetlicht gezet; zoals het maken van vetbeelden, het schilderen met reuzel en het maken van aspic-etalages. Gewoon omdat deze technieken niet verloren mogen gaan. Natuurlijk slaat Gerhard de hedendaagse aanpak niet over. Want wie maakt er geen barbecue-, fondue-, en gourmetschotels en verdiept zich niet in het maken van de lekkerste schotels met salades, vleeswaren en borrelhapjes. Zelfs het maken van originele slagerscadeaus gaat hij niet uit de weg. Tientallen tips, voor de ondernemer en zijn medewerkers. Ruim voorzien van foto’s. Gewoon kijken en namaken is het beste advies. Dé manier om het boek te gelde te maken.

Het boek is via deze website leverbaar vanaf 20 november en tot 13 december te bestellen met vroegboekkorting. Bekijk de sneak preview om een idee te krijgen van het rijke aanbod van tips en ideeën die kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de moderne slager.

 
Lees ook
Zeventig jaar Nederlandse eetcultuur

Zeventig jaar Nederlandse eetcultuur

Zeventig jaar Nederlandse eetcultuur is een heerlijk boek voor iedereen die van Nederlandse geschiedenis, eten en tijdschriften houdt. Ik val in alle categorieën, maar de eerste twee zijn het belangrijkst.

Diversiteit is een complex verandervraagstuk voor een bedrijf

Diversiteit is een complex verandervraagstuk voor een bedrijf

Diversiteit en inclusie zijn actuele onderwerpen. Denk aan Black lives matters, #metoo en de zwartepietendiscussie. Ook op de werkvloer. Steeds meer bedrijven vinden diversiteit belangrijk. Maar hoe ga je met dit onderwerp aan de slag? Het boek De Inclusiemarathon, het Managementboek van het jaar 2022, kan hierbij helpen.

‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem

‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem

Rolf Mulder komt na 10 jaar met een herziene, uitgebreidere uitgave van zijn boek ‘t Wordt tijd dat ik de leiding neem. Over de bekende stripfiguur Olivier B. Bommel en de kunst van het leidinggeven. Wie de stijl van Bommel weet toe te passen heeft volgens Mulder de routekaart in handen naar echt leiderschap.