Nederlands kalfsvlees vindt afzet in China

Logo-Sfeerfoto

Met het Dutch Veal Event in Beijing is op 17 april de opening van de Chinese markt voor Nederlands kalfsvlees gevierd. De VanDrie Group organiseerde dit evenement samen met de Nederlandse Ambassade in China en de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV).

De VanDrie Group kreeg als eerste Europese kalfsvleesproducent afgelopen oktober 2018 goedkeuring om kalfsvleesproducten naar China te mogen exporteren. 2019 is voor de VanDrie Group daarmee hét jaar om de bekendheid van het product kalfsvlees in dat land te vergroten. De Nederlandse kalfsvlees-producten zijn inmiddels in Beijing en Shanghai te verkrijgen. Afzetkanalen zijn retail en foodservice. Op het evenement waren naast zakenpartners van de VanDrie Group ook afgevaardigden van de Chinese overheid en bestuurders van de Chinese Meat Association (CMA) aanwezig.

Verdere uitbouw positie op Chinese markt

Marijke Everts (Director Corporate Affairs VanDrie Group) vertelt dat het Dutch Veal Event de start is van verdere uitbouw van VanDrie Group’s positie op de Chinese markt: ‘Ons uitgangspunt is het creëren van maximale klantwaarde. We geloven in lange termijn partnerschappen. Samen met onze Chinese partners hebben we daarom een gerichte strategie opgepakt om kalfsvlees op de kaart te zetten.’

[intermezzo:1]

Het product kalfsvlees is in de Chinese cuisine een onbekend product. Consumenten stellen daarnaast ook strikte eisen aan voedingsmiddelen ten gevolge van diverse voedselschandalen in China.

Kalfsvlees promoten

De VanDrie Group geeft te kennen met die marktkenmerken uit de voeten te kunnen. Everts: ‘We introduceren kalfsvlees uit de Europese keuken en laten zien dat het product ook perfect past bij de lokale eetgewoontes en bereidingswijzen. Kalfsvlees is uitstekend toe te passen in gerechten als hot pot, noodle soup en stews. Nederlands kalfsvlees beantwoordt daarnaast de eisen die Chinese consumenten stellen: voedselveiligheid, tracking & tracing en ook smaak. We bouwen inmiddels gestaag aan de afzet van kalfsvlees in China. Onze klanten zijn enthousiast.’

Lees ook
Circulair kippenvoer gemaakt van reststromen uit voedingsindustrie

Circulair kippenvoer gemaakt van reststromen uit voedingsindustrie

Kipster brengt circulair voer voor hobbykippen op de markt. Nijsen Company maakt het uit de resstromen uit de voedselindustrie, zoals gebroken crackers, haverdoppen en overschotten uit bakkerijen. "Wat de consument niet bereikt en waar niets mis mee is, zit in dit voer", aldus Kipster.

VanDrie Group faciliteert vrijwillige vaccinatie

VanDrie Group faciliteert vrijwillige vaccinatie

VanDrie Group helpt medewerkers die zich willen laten vaccineren. Er lopen verschillende pilots waar medewerkers zich kunnen laten vaccineren met het Janssen-vaccin. "Op deze manier maken we voor iedereen die dat wil de prik toegankelijk en zetten we in op een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad binnen ons bedrijf", aldus HR Manager Jaap Alders.

VanDrie Group lanceert digitaal MVO-platform

VanDrie Group lanceert digitaal MVO-platform

De VanDrie Group publiceerde onlangs online de jaarlijkse rapportage op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) over 2020. Op een nieuw, interactief digitaal platform wil het familiebedrijf samenwerkingspartners beter en vaker informeren over behaalde resultaten, strategie en uitdagingen.