Nederlander stort zich op tussendoortje

28 juli 2017

Ruim negen op de tien Nederlanders (92 procent) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Dit meldt Distrifood op haar website.

Vier op de tien (37 procent) nemen minimaal drie keer per dag een tussendoortje. Dit zijn een aantal conclusies uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 685 Nederlanders. Vooral jongeren kiezen ongezonde tussendoortjes. Koekjes (50 procent) en chips/zoutjes (38 procent) zijn, naast fruit (48 procent), de populairste tussendoortjes. Lay’s, Milka en Sultana worden regelmatig genoemd als favoriet tussendoortjes-merk.

Jongeren kiezen ongezonde tussendoortjes

Nederlandse snackers tot 35 jaar gaan het minst bewust en het minst gezond met tussendoortjes om. Ze eten vaker tussendoortjes (meer dan de helft drie keer per dag of meer) en worden vaker verleid tot een ongepland tussendoortje. Vier op de tien geven aan vooral ongezonde tussendoortjes te eten. Ze kiezen vaker voor koekjes, chips of chocolade dan Nederlanders boven de 35.

Trek in iets lekkers

Voor de helft is trek in iets lekkers de belangrijkste reden om een tussendoortje te pakken. Daarnaast geeft men aan honger te hebben (20 procent) of om uit gewoonte iets te nemen (12 procent). Tussendoortjes moeten vooral lekker zijn. Zeven op de tien consumenten vinden dit belangrijk bij de keuze van een tussendoortje. Daarnaast moet het makkelijk mee te nemen zijn (23 procent), makkelijk zijn om onderweg op te eten (21 procent) en energie geven (20 procent). Voor 37 procent is het belangrijk dat het tussendoortje gezond is.

Altijd op de hoogte blijven?