Multivac komt met nieuwe verpakking vleeswaren

attachment-001_food-image-VLS10834I01

UTRECHT - Multivac presenteerde deze week op de Macropak een machine waarmee nieuwe verpakkingen voor vleeswaren kunnen worden gemaakt.

UTRECHT - Multivac presenteerde deze week op de Macropak een machine waarmee nieuwe verpakkingen voor vleeswaren kunnen worden gemaakt.

Volgens de fabrikant levert de verpakking zowel voor fabrikanten als voor consumenten de nodige voordelen op meldt Elsevier Voedingsmiddelen Industrie. 'De verpakking is gemakkelijk te openen door het grote lipje en evenzo gemakkelijk te verzegelen na opening', aldus Tim Hage van Multivac.

Op gebied van productie levert de machine kostenvoordelen op vergeleken met klappackmachines, aldus Hage. 'De begassing wordt geïnjecteerd in de verpakking, wat aanzienlijk minder gas kost. De restzuurstofwaarden in de verpakking zijn uitermate laag, tot 0,3 procent.' De machine, die zo nieuw is dat deze nog niet in een Nederlandse fabriekshal staat, produceert circa 140 stuks per minuut. Volgens Hage zijn enkele prospects - namen wil hij niet noemen - zeer geïnteresseerd in het concept.

 

Lees ook
Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Klantcontact, productbeleving en modern werken staan centraal bij de metamorfose van het hoofdkantoor van MULTIVAC. “Na de makeover staat er een kantoor dat klaar is voor de toekomst. Een eyecatcher waar we trots op zullen zijn.”

‘We blijven snacks (door)ontwikkelen’

‘We blijven snacks (door)ontwikkelen’

Hoe beter je je apparatuur inzet, hoe meer het oplevert. Dat geldt voor snelheid, precisie, hygiëne en al die andere zaken rond vleesverwerking. Het is een kwestie van communicatie tussen de verschillende technische onderdelen en vooral een kwestie van openstaan voor wensen, kansen en (nieuwe) mogelijkheden. Vandaag het tweede deel met Jan Roy van Frio...

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Volgens de supermarkt scheelt dit meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis, een besparing van 70 procent. Een voordeel voor klanten is dat de nieuwe verpakking minder ruimte inneemt in de plastic afvalbak.