Mora nu ook vissnackfabrikant

De nieuwe Fishburger van MoraTILBURG – Mora produceert voor de retail niet meer alleen vleessnacks, maar ook vissnacks. Vorige week introduceerde de snackfabrikant voor de eerst in haar supermarkthistorie een 'fishburger'.

Mora haakt hiermee in op het moderne, maar gezondheidsbewuste leefpatroon van de Nederlandse consument. 'Steeds vaker staat vis op het menu en Mora wil daar op anticiperen', aldus een woordvoerster. Voor de out-of-homemarkt en in België produceerde Mora al eerder vissnacks zoals de 'Viscorn' en de 'Zeestick'

In de nieuwe snack, zijn een zacht sesambroodje een fishburger bereid van hoki vis en ui verwerkt in een saus op basis van crème fraîche.

Naast het broodje visburger kwam Mora ook met kipsaté gericht op gezinnen met kinderen. 'De saus in deze saté is milder gemaakt omdat kinderen de gewone sauzen vaak te pittig vinden', aldus een woordvoerster.

kipsaté mora.jpg


De nieuwe kipsaté zit ook in een nieuwe verpakking. (Foto: Mora)

Lees ook:
Cora van Mora in november weer op de buis (29 september 2006)

Of kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Mora

Lees ook
Plus past vleesverpakkingen aan

Plus past vleesverpakkingen aan

Plus wil minder palstic gebruiken. Daarom pastte de supermarktketen de afgelopen jaren samen met de vleesleveranciers de verpakkingen voor vlees aan. Hiermee bespaart Plus bijna 200.000 kg plastic.

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Ingrijpende makeover pand MULTIVAC voor duurzame toekomst

Klantcontact, productbeleving en modern werken staan centraal bij de metamorfose van het hoofdkantoor van MULTIVAC. “Na de makeover staat er een kantoor dat klaar is voor de toekomst. Een eyecatcher waar we trots op zullen zijn.”

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Albert Heijn stopt gehakt voortaan in zakje

Het gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje in plaats van een bakje. Volgens de supermarkt scheelt dit meer dan 500.000 kilo plastic op jaarbasis, een besparing van 70 procent. Een voordeel voor klanten is dat de nieuwe verpakking minder ruimte inneemt in de plastic afvalbak.