Mora kan niet zonder Cora

12 januari 2007 redactie

TILBURG – Met de overname van Mora door snackfabrikant Ad van Geloven wordt Cora van Mora mogelijk in ere hersteld. Dat zegt directeur Hans Vermeulen (links op de foto), die een terugkeer van het reclametypetje wel ziet zitten. Ad van Geloven nam Mora vorige week definitief over van Unilever.

TILBURG – Met de overname van Mora door snackfabrikant Ad van Geloven wordt Cora van Mora mogelijk in ere hersteld. Dat zegt directeur Hans Vermeulen (links op de foto), die een terugkeer van het reclametypetje wel ziet zitten. Ad van Geloven nam Mora vorige week definitief over van Unilever.

Het typetje Cora was jarenlang razend populair bij de televisiekijkend Nederland. Zij prees, eerst in witte bedrijfskleding, later in een oranje jurk, de snacks van Mora op humoristische wijze aan. Ze was vooral geliefd vanwege haar naïeve, maar altijd optimistische uitstraling. Vier jaar geleden stopte Mora met de Cora-campagne.

Cora (gespeeld door de actrice Juliëtte de Wijn, nu ook bekend als Gemma Glitter) was vorige week speciale gast op het afscheid van ‘Mr. Mora’, Rob Bloemscheer. Tijdens haar optreden maakte ze al lichte toespelingen op haar eventuele terugkeer. Marketing-retaildirecteur Tijn Bresser van Mora wilde over het eerherstel van Mora nog niet veel kwijt.

(Foto: Roel Dijkstra)

In het volgende nummer van het magazine Meat & Meal (4 april) meer aandacht voor het afscheid van Rob Bloemscheer.

Altijd op de hoogte blijven?