Mora kan niet zonder Cora

TILBURG – Met de overname van Mora door snackfabrikant Ad van Geloven wordt Cora van Mora mogelijk in ere hersteld. Dat zegt directeur Hans Vermeulen (links op de foto), die een terugkeer van het reclametypetje wel ziet zitten. Ad van Geloven nam Mora vorige week definitief over van Unilever.

TILBURG – Met de overname van Mora door snackfabrikant Ad van Geloven wordt Cora van Mora mogelijk in ere hersteld. Dat zegt directeur Hans Vermeulen (links op de foto), die een terugkeer van het reclametypetje wel ziet zitten. Ad van Geloven nam Mora vorige week definitief over van Unilever.

Het typetje Cora was jarenlang razend populair bij de televisiekijkend Nederland. Zij prees, eerst in witte bedrijfskleding, later in een oranje jurk, de snacks van Mora op humoristische wijze aan. Ze was vooral geliefd vanwege haar naïeve, maar altijd optimistische uitstraling. Vier jaar geleden stopte Mora met de Cora-campagne.

Cora (gespeeld door de actrice Juliëtte de Wijn, nu ook bekend als Gemma Glitter) was vorige week speciale gast op het afscheid van ‘Mr. Mora’, Rob Bloemscheer. Tijdens haar optreden maakte ze al lichte toespelingen op haar eventuele terugkeer. Marketing-retaildirecteur Tijn Bresser van Mora wilde over het eerherstel van Mora nog niet veel kwijt.

(Foto: Roel Dijkstra)

In het volgende nummer van het magazine Meat & Meal (4 april) meer aandacht voor het afscheid van Rob Bloemscheer.

Lees ook
ACM keurt overname Van Dam door VanDrie Group goed

ACM keurt overname Van Dam door VanDrie Group goed

VanDrie Group mag de activiteiten van A.J. van Dam Beheer b.v. overnemen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft deze overname goedgekeurd. Dat laat VanDrie Group weten in een persbericht.

Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking

Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking

Ruim €2 miljard; dat eist de Braziliaanse fiscus van Unilever, omdat het levensmiddelenconcern heeft geprobeerd belastingen te ontwijken.

Samenwerking Unilever en Enough

Samenwerking Unilever en Enough

Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO). Gezamelijk willen de bedrijven nieuwe plantaardige vleesproducten ontwikkelen en produceren.