Met Keurklasse vuist tegen supermarkt

13 augustus 2012 Edwin Rensen

LEUSDEN – De Vereniging van Keurslagers (VvK) heeft een duurzaamheidslabel geïntroduceerd: Keurklasse.

LEUSDEN – De Vereniging van Keurslagers (VvK) heeft een duurzaamheidslabel geïntroduceerd: Keurklasse.

De VvK wil beter inspelen op de behoeften van de consument en die van de slagers. Vooralsnog gaat het om varkensvlees. In 2012 volgen rundvlees en vleeswaren. Bij zo’n 100 Keurslagers ligt inmiddels vlees met het logo ‘Keurklasse, hart voor de wereld’ in de vitrine. 

Het huismerk, dat nog volop in ontwikkeling is, moet de slager iets eigens geven en kan een antwoord zijn op alle vleeskeurmerken die in de supermarktschappen liggen. Dat zeggen directeur Ruud Bakker en projectmanager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen van de VvK Corine Holtmaat. Slager Roelof Mulder van Keurslagerij Bergerslag in Staphorst is enthousiast over het label.

Een interview met hen in Vleesmagazine van november (verschijningsdatum 22 november).

Altijd op de hoogte blijven?