Meatless gaat Amerika in

attachment-001_food-image-VLS3058I01

ANAHEIM - Meatless uit Goes gaat zich in maart presenteren in Amerika, tijdens de ExpoWest. Amerika is een belangrijke markt. 'We zien er grote kansen', zegt directeur Jos Hugense.

ANAHEIM - Meatless uit Goes gaat zich in maart presenteren in Amerika, tijdens de ExpoWest. Amerika is een belangrijke markt. ‘We zien er grote kansen’, zegt directeur Jos Hugense.


Volgens hem blijkt uit recente onderzoeken dat 44 procent van alle Amerikanen vlees zegt te eten, maar ook soms vegetarisch. Verder zoekt 1 op de 4 Amerikanen naar een dieet met minder vlees, al geeft de helft aan dat ze twijfels hebben bij de smaak van vegetarisch eten.


‘Juist daar kan Meatless voor fabrikanten van belang worden’, vertelt Hugense. In een markt waar meer dan 60 procent van de consumenten zich bewust is van het percentage verzadigde vetten in producten die ze eten, heeft Meatless goede mogelijkheden.’


Op de ExpoWest serveert het bedrijf diverse lekkernijen die gemaakt zijn met de plantaardige vezel Meatless. Het gaat om bestaande vegetarische producten, vegetarische maaltijden op basis van Meatless en om combinaties van Meatless met vlees.


De beurs rond organische en gezonde voedingmiddelen en ingrediënten is de grootste in Amerika. Tussen 9 en 11 maart 2007 staan in Anaheim Convention Center (nabij Los Angeles) zo’n 2.600 exposanten terwijl de beurs zo’n 43.000 bezoekers trekt.


Lees ook:

Meatless-rookworst wint goud (18 oktober 2006)


Meatless is klaar om toe te happen (7 september 2006)

Volledig artikel uit Meat & Meal september 2006


En kijk voor de ExpoWest ook:

In de agenda

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
New-Meat, 100% plantaardig met de smaak en textuur van vlees

New-Meat, 100% plantaardig met de smaak en textuur van vlees

“We denken dat we uiteindelijk de koe kunnen verslaan”, zegt Edwin Bark, senior vicepresident bij Redefine Meat. Het bedrijf maakt 100% plantaardige producten met de smaak en textuur van vlees. Ze zijn de overall winnaar van de Horecava Innovation Award die op 9 januari uitgereikt zijn op Horecava.

Redefine Meat wint Horecava Innovation Award

Redefine Meat wint Horecava Innovation Award

De plantaardige vleesproducent Redefine Meat is de overall winnaar van de Horecava Innovation Award. Tijdens de opening van de Horecava op maandag 9 januari reikte juryvoorzitter Puck Wilbers de verschillende awards uit.

Verkoop vlees- en zuivelvervangers vlakt af, maar ABN AMRO verwacht verdubbeling in 2030

Verkoop vlees- en zuivelvervangers vlakt af, maar ABN AMRO verwacht verdubbeling in 2030

De afgelopen jaren groeide de verkoop van vlees- en zuivelvervangers explosief, maar deze lijkt nu af te vlakken. Desondanks verwacht ABN AMRO de komende acht jaar een verdubbeling van de verkoop van plantaardige alternatieven.