Meatless gaat Amerika in

attachment-001_food-image-VLS3058I01

ANAHEIM - Meatless uit Goes gaat zich in maart presenteren in Amerika, tijdens de ExpoWest. Amerika is een belangrijke markt. 'We zien er grote kansen', zegt directeur Jos Hugense.

ANAHEIM - Meatless uit Goes gaat zich in maart presenteren in Amerika, tijdens de ExpoWest. Amerika is een belangrijke markt. ‘We zien er grote kansen’, zegt directeur Jos Hugense.


Volgens hem blijkt uit recente onderzoeken dat 44 procent van alle Amerikanen vlees zegt te eten, maar ook soms vegetarisch. Verder zoekt 1 op de 4 Amerikanen naar een dieet met minder vlees, al geeft de helft aan dat ze twijfels hebben bij de smaak van vegetarisch eten.


‘Juist daar kan Meatless voor fabrikanten van belang worden’, vertelt Hugense. In een markt waar meer dan 60 procent van de consumenten zich bewust is van het percentage verzadigde vetten in producten die ze eten, heeft Meatless goede mogelijkheden.’


Op de ExpoWest serveert het bedrijf diverse lekkernijen die gemaakt zijn met de plantaardige vezel Meatless. Het gaat om bestaande vegetarische producten, vegetarische maaltijden op basis van Meatless en om combinaties van Meatless met vlees.


De beurs rond organische en gezonde voedingmiddelen en ingrediënten is de grootste in Amerika. Tussen 9 en 11 maart 2007 staan in Anaheim Convention Center (nabij Los Angeles) zo’n 2.600 exposanten terwijl de beurs zo’n 43.000 bezoekers trekt.


Lees ook:

Meatless-rookworst wint goud (18 oktober 2006)


Meatless is klaar om toe te happen (7 september 2006)

Volledig artikel uit Meat & Meal september 2006


En kijk voor de ExpoWest ook:

In de agenda

 

Lees ook
Dierloos – Dirk-Jan Verdonk

Dierloos – Dirk-Jan Verdonk

Dierloos van Dirk-Jan Verdonk omschrijft de geschiedenis van vegetariërs en veganisten in Nederland. Hoe ontstond het vegetarisme en veganisme en hoe verliep de ontwikkeling?

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group lanceert vernieuwde biologische vleesvervangers

Future Food Group start met het merk The Veggie Lovers voor hun biologische vleesvervangende producten. Tijdens Biofach van 26 tot 29 juli worden de vernieuwde producten van Future Food Group onder het merk geïntroduceerd.