Meatless gaat Amerika in

attachment-001_food-image-VLS3058I01

ANAHEIM - Meatless uit Goes gaat zich in maart presenteren in Amerika, tijdens de ExpoWest. Amerika is een belangrijke markt. 'We zien er grote kansen', zegt directeur Jos Hugense.

ANAHEIM - Meatless uit Goes gaat zich in maart presenteren in Amerika, tijdens de ExpoWest. Amerika is een belangrijke markt. ‘We zien er grote kansen’, zegt directeur Jos Hugense.


Volgens hem blijkt uit recente onderzoeken dat 44 procent van alle Amerikanen vlees zegt te eten, maar ook soms vegetarisch. Verder zoekt 1 op de 4 Amerikanen naar een dieet met minder vlees, al geeft de helft aan dat ze twijfels hebben bij de smaak van vegetarisch eten.


‘Juist daar kan Meatless voor fabrikanten van belang worden’, vertelt Hugense. In een markt waar meer dan 60 procent van de consumenten zich bewust is van het percentage verzadigde vetten in producten die ze eten, heeft Meatless goede mogelijkheden.’


Op de ExpoWest serveert het bedrijf diverse lekkernijen die gemaakt zijn met de plantaardige vezel Meatless. Het gaat om bestaande vegetarische producten, vegetarische maaltijden op basis van Meatless en om combinaties van Meatless met vlees.


De beurs rond organische en gezonde voedingmiddelen en ingrediënten is de grootste in Amerika. Tussen 9 en 11 maart 2007 staan in Anaheim Convention Center (nabij Los Angeles) zo’n 2.600 exposanten terwijl de beurs zo’n 43.000 bezoekers trekt.


Lees ook:

Meatless-rookworst wint goud (18 oktober 2006)


Meatless is klaar om toe te happen (7 september 2006)

Volledig artikel uit Meat & Meal september 2006


En kijk voor de ExpoWest ook:

In de agenda

 

Lees ook
Slagersleerlingen presenteren streekproducten tijdens Avond van de West-Vlaamse slager

Slagersleerlingen presenteren streekproducten tijdens Avond van de West-Vlaamse slager

In Roeselare vond op 19 oktober de vierde editie van de Avond van de West-Vlaamse slager plaats. Slagersleerlingen van drie West-Vlaamse slagerijscholen presenteerden acht nieuwe West-Vlaamse streekproducten, waaronder twee vegetarische. Hiermee speelt de sector in op de vraag van de flexitariër.

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

‘Vlees in winkels en restaurants mag duurder’

Een meerderheid van de Nederlanders steunt het verhogen van de prijs van dierlijke producten of gerechten, zo blijkt uit onderzoek dat Kieskompas uitvoerde in opdracht van ProVeg.

KLM schrapt vlees van menu

KLM schrapt vlees van menu

KLM schrapt vlees van het menu van de toeristenklasse tijdens vluchten. Dit laat de luchtvaartmaatschappij weten aan De Telegraaf. De maatregel is niet in het kader van bezuinigingen, maar is onderdeel van het thema verduurzamen binnen de maatschappij. In de toeristenklasse wordt momenteel bij vluchten binnen Europa al geen vlees meer aangeboden;...