Meatless Farm start crowdfunding

Crowdfunding Meatless Farm

Meatless Farm start een crowdfunding. Onder de noemer ‘verdeelt de M...F... taart' geeft de producent van vleesvangers consumenten een kans om aandelen te kopen. Het bedrijf geeft voor het eerst aandelen uit voor individuele beleggers. Dit gebeurt via het crowdfunding platform Crowdcube.

Met de opbrengst wil Meatless Farm gebruiken om "innovatie en expansie te financieren en om een regeneratief bedrijf te worden".  Het bedrijf streeft er naar om een bedrag van £ 5 miljoen op te halen. Consumenten kunnen zich inkopen in het merk vanaf £ 10. Investeren is mogelijk via een converteerbare obligatie die tijdens de volgende financieringsronde van het bedrijf, die tegen eind 2021 wordt verwacht, tegen een gereduceerde prijs in aandelen zal worden omgezet.

Meatless Farm 

Meatless Farm werd in 2018 opgericht in het Verenigd Koninkrijk en is actief in meer dan 20 landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Spanje en Nederland. Het bedrijf produceert plantaardige voedingsmiddelen zoals plantaardig gehakt, hamburgers, worstjes, hotdogs en saucijzenbroodjes. Het is een van de drie bekendste merken op het gebied van plantaardige vleesvervangers in het Verenigd Koninkrijk.Het bedrijf boekte in 2020 een netto-omzetgroei van 148 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Plantaardig

 

De producent van vleesvervangers richtte zich voorheen op grotere investeerders en wist de afgelopen drie jaar 38 miljoen pond binnen te halen. Oprichter Morten Toft Bech: "Innovatie is van cruciaal belang voor deze sector, waarbij smaak, textuur en prijs in verhouding tot vlees de sleutel vormen om de markt te veroveren. Daarom investeren we fors in de hele toeleveringsketen, 'van boer tot bord', werken we samen met boeren om de oogst te verbeteren, zetten we ultramoderne faciliteiten voor plantaardige eiwitten op om nog betere ingrediënten te produceren en trekken we topchefs en voedingsdeskundigen aan om onze producten nog verder te ontwikkelen en te verbeteren."

 "Onze consumenten staan centraal bij Meatless Farm, dus door ons in dit stadium open te stellen voor individuele investeerders op een gunstig moment bieden we de kans om financiering te verstrekken die zowel Meatless Farm als de sector vooruit zal helpen, ervan uitgaande dat grote veranderingen alleen mogelijk zijn als we samenwerken."

 

Lees ook
Schouten Europe maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen

Schouten Europe maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen

Schouten Europe brengt hun nieuwe product Tempeh Gehakt op de markt. Dit volledig plantaardige gehakt is deels gemaakt van reststromen uit een van de productiefaciliteiten van Schouten. Met dit product wil het Nederlandse bedrijf op duurzame wijze inspelen op de stijgende vraag naar gefermenteerde producten.

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm opent een nieuwe productielocatie in Nederland. Hiervoor gebruikt de Britse producent van vleesvervangers de productielocatie van Van Loon Group in Almere. Hiermee verhoogt Meatless Farm de productiecapaciteit met 25 procent.

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

De Dutch Weed Burger verbindt zich aan het Livekindly Collective, een collectief van plantaardige voedingsbedrijven. The Dutch weedburger, dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, is het vijfde merk dat zich aansluit bij het collectief. Eerder namen The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat dezelfde stap.