Meatless Farm opent productielocatie in Nederland

Meatless Farm_vestiging Almere_PB

Meatless Farm opent een nieuwe productielocatie in Nederland. Hiervoor gebruikt de Britse producent van vleesvervangers de productielocatie van Van Loon Group in Almere. Hiermee verhoogt Meatless Farm de productiecapaciteit met 25 procent.

De nieuwe locatie opent Meatless Farm samen met Canadese dochteronderneming Lovingly Made Ingredients. De nieuwe productielocatie stelt het merk in staat om de distributie naar retailers en  restaurants snel op te schalen, het assortiment uit te breiden en de ontwikkeling van nieuwe producten te versnellen. De twee bedrijven zijn een strategische samenwerking aangegaan met Van Loon Group, die onlangs de eerste vestiging voor plantaardige voeding opzette.   De twee bedrijven delen de infrastructuur. 

Toename vraag plantaardig

Morten Toft Bech, oprichter van Meatless Farm: "De hoeveelheid alternatieve eiwitten die vorig jaar wereldwijd werd geconsumeerd, was ongeveer gelijk aan twee procent van de markt voor dierlijke eiwitten. De vraag naar plantaardige vleesvervangers stijgt en met deze stap staan we in een sterke positie om aan die vraag van onze partners in Europa te voldoen."

Producten

Op de nieuwe locatie worden allereerst producten van Meatless Farm gemaakt, zoals plantaardige gehakt, burgers, worstjes en kipproducten. Daarnaast gaat de fabriek Getextureerde Plantaardige Eiwitten produceren en verwerken. Deze kunnen gebruikt worden om andere Europese fabrikanten te voorzien van plantaardige ingrediënten. En tot slot gaat de locatieeen belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van nieuwe producten.

Meatless Farm

De nieuwe productielocatie stelt het merk in staat om de distributie naar retailers en  restaurants snel op te schalen, het assortiment uit te breiden en de ontwikkeling van nieuwe producten te versnellen. De nieuwe Europese locatie is een vervolg op de snelle uitbreiding van de onderneming, die in 2016 door Toft Bech werd opgericht. De producten van het merk worden verkocht in meer dan twintig landen en liggen in de schappen van grote supermarkten zoals Tesco, Sainsbury's en Whole Foods worden verkocht en in  restaurants zoals Nathan's Famous en Pret A Manger.

Lees ook
Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Dit jaar vond de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees (WZV) plaats. Er deden 1,7 miljoen Nederlanders aan mee. 1,5 miljoen deelnemers willen ook de rest van het jaar geen of minder vlees eten.

Week zonder vlees

Week zonder vlees

Op het moment dat ik dit schrijf, is het dinsdag, de tweede dag van de Nationale Week Zonder Vlees. Net als bij de vorige editie van deze week is de omzet goed, alsof geen consument zich iets van de week ‘zonder’ aantrekt. Waar zouden we ons als slagers dan ook druk om maken? Sterker, voor het tweede jaar op rij is de vleesconsumptie per...

Cargill investeert in start-up Bflike

Cargill investeert in start-up Bflike

Start-up Bflike, ontwikkelaar van technologie├źn die resulteren in plantaardige vlees- en visproducten die zo veel mogelijk lijken op hun dierlijke tegenhangers, vindt in Cargill een nieuwe investeringspartner.