‘Malser en sappiger vlees met de keramische kamado’

deze foto indien ruimte het toelaat bij eerste kader plaatsen jan de jager kamado2

‘De afgelopen decennia zagen we de barbecuemode jaarlijks veranderen. Van de traditionele houtskoolgrill naar gasbarbecues en enkele jaren geleden zelfs infrarood. De laatste trend zijn de keramische kamadobarbecues', aldus Jan de Jager van De Jager Slagerij- en Horecabenodigdheden.

‘Waar de afgelopen jaren vooral in het professionele circuit gerookt werd op de barbecue, zal dat dit jaar meer en meer onder het grote publiek gaan gebeuren’, aldus Jan de Jager. 'Een kamado is een keramische grill met daarin nog een keramische binnenpot en vuurring. Boven- en onderin zitten luchtregelaars, waarmee de temperatuur zeer nauwkeurig te regelen is.’

Geheel andere ervaring

Volgens De Jager wordt de kamado gebruikt als een traditionele barbecue met houtskool. ‘Maar de ervaring is geheel anders: malser en sappiger vlees, minder houtskool en een groter vermogen. Alles wordt op een kamadocooker eigenlijk gewoon lekkerder dan op een gewone barbecue. Door de temperatuurregelaars kan de kamado zowel op zeer lage als op zeer hoge temperaturen worden afgesteld en door de uitstekende isolatie door de twee lagen keramiek, blijft deze temperatuur ook nog eens zeer lang constant. Als de kamado dicht blijft, trekt de houtsmaak heerlijk in het gerecht en ontstaat een unieke smaakbeleving.’

Tegen handelsprijzen

De Jager is sinds kort importeur van de Auplex kamado. ‘Wij kunnen deze kamado’s aan de slager tegen handelsprijzen aanbieden, zodat zij deze aan hun klanten kunnen verkopen.’ Ook is De Jager exclusief distributeur van de Taino gasbarbecues, die heel geschikt zijn voor verhuur, catering en evenementen.

Lees ook
100.000 verkochte exemplaren van Smokey Goodness van Jord Althuizen

100.000 verkochte exemplaren van Smokey Goodness van Jord Althuizen

Er zijn 100.000 exemplaren verkocht van Smokey Goodness – het ultieme BBQ boek, het eerste boek van Jord Althuizen. Reden voor zijn uitgever Kosmos om hem in het zonnetje te zetten en een award te geven.

Barbecuetrends van 2021 volgens Deliveroo

Barbecuetrends van 2021 volgens Deliveroo

De barbecue blijft populair in Nederland. Reden voor Deliveroo om uit te zoeken wat de trends voor 2021 zijn. Volgens onderzoek van de maaltijdbezorger willen mensen meer experimenteren en nemen geen genoegen met alleen een speklap of kipsaté op de grill. Ook vroeg Deliveroo haar restaurantpartners naar de beste barbecue-hacks en -trends.

‘Supermarkten hebben ons hard nodig’

‘Supermarkten hebben ons hard nodig’

Barbecueën is populairder dan ooit. De liefde voor buiten koken groeit al jaren, maar nu er door corona zo weinig te beleven valt, zijn de barbecueproducten haast niet meer aan te slepen. De ambachtelijke slager kan zijn hart ophalen. Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met Berry van Kruistum van Uw Slager ’t Pleintje.