‘Malser en sappiger vlees met de keramische kamado’

deze foto indien ruimte het toelaat bij eerste kader plaatsen jan de jager kamado2

‘De afgelopen decennia zagen we de barbecuemode jaarlijks veranderen. Van de traditionele houtskoolgrill naar gasbarbecues en enkele jaren geleden zelfs infrarood. De laatste trend zijn de keramische kamadobarbecues', aldus Jan de Jager van De Jager Slagerij- en Horecabenodigdheden.

‘Waar de afgelopen jaren vooral in het professionele circuit gerookt werd op de barbecue, zal dat dit jaar meer en meer onder het grote publiek gaan gebeuren’, aldus Jan de Jager. 'Een kamado is een keramische grill met daarin nog een keramische binnenpot en vuurring. Boven- en onderin zitten luchtregelaars, waarmee de temperatuur zeer nauwkeurig te regelen is.’

Geheel andere ervaring

Volgens De Jager wordt de kamado gebruikt als een traditionele barbecue met houtskool. ‘Maar de ervaring is geheel anders: malser en sappiger vlees, minder houtskool en een groter vermogen. Alles wordt op een kamadocooker eigenlijk gewoon lekkerder dan op een gewone barbecue. Door de temperatuurregelaars kan de kamado zowel op zeer lage als op zeer hoge temperaturen worden afgesteld en door de uitstekende isolatie door de twee lagen keramiek, blijft deze temperatuur ook nog eens zeer lang constant. Als de kamado dicht blijft, trekt de houtsmaak heerlijk in het gerecht en ontstaat een unieke smaakbeleving.’

Tegen handelsprijzen

De Jager is sinds kort importeur van de Auplex kamado. ‘Wij kunnen deze kamado’s aan de slager tegen handelsprijzen aanbieden, zodat zij deze aan hun klanten kunnen verkopen.’ Ook is De Jager exclusief distributeur van de Taino gasbarbecues, die heel geschikt zijn voor verhuur, catering en evenementen.

Lees ook
Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) heeft een trendrapport uitgebracht voor de sector Voedsel, Groen en Gastvrij. SBB signaleert onder andere bewust consu(mind)eren met plantaardige vleesvervangers en E-business voor bakkerijen en slagerijen.

NextDeli werkt samen met Jord Althuizen

NextDeli werkt samen met Jord Althuizen

Next Deli werkt samen met Smokey Goodness van Jord Althuizen. Hierdoor zijn onder andere de boeken, de rubs en sauzen van Smokey Goodness verkrijgbaar via het e-commerce platform voor versspeciaalzaken.

100.000 verkochte exemplaren van Smokey Goodness van Jord Althuizen

100.000 verkochte exemplaren van Smokey Goodness van Jord Althuizen

Er zijn 100.000 exemplaren verkocht van Smokey Goodness – het ultieme BBQ boek, het eerste boek van Jord Althuizen. Reden voor zijn uitgever Kosmos om hem in het zonnetje te zetten en een award te geven.