Makro start met Beter Leven-vlees

13 augustus 2012 Edwin Rensen

DIEMEN – De zelfbedieningsgroothandels van Makro zijn begonnen met de verkoop van vlees met het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming.

DIEMEN – De zelfbedieningsgroothandels van Makro zijn begonnen met de verkoop van vlees met het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming.

Het bedrijf heeft 21 verschillende vleesproducten opgenomen in het assortiment, uiteenlopend van ribkarbonade, speklappen en gehakt tot shoarmavlees, bierstuk, kipfilet en kippenvleugels, meldt Distrifood.

Bij aanbiedingen in de folder van Makro wordt het logo waar nodig vermeld. Zo is kip in braadzak met drie sterren onder het Beter Leven-systeem, zonder btw, afgeprijsd van €4,19 naar €3,95 per kilo.

Beter Leven deed eerder al zijn intrede bij de supermarkten. Onder meer Albert Heijn, Jumbo en Emté verkopen het vlees met het keurmerk van de Dierenbescherming. Het logo werd in 2007 geïntroduceerd, waarbij steeds meer supermarkten mee gingen doen.

 

Altijd op de hoogte blijven?