Lidl onder vuur om vlees

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

BERN – Lidl opende vorige week voor het eerst filialen in Zwitserland en ligt nu al onder vuur. Vlees is de inzet.

BERN – Lidl opende vorige week voor het eerst filialen in Zwitserland en ligt nu al onder vuur. Vlees is de inzet.

De prijsvechter houdt zijn klanten voor het lapje, stelt de Zwitserse dierenbeschermingsorganisatie KAG. Op pakjes vlees staat een diervriendelijk logo, terwijl de realiteit heel anders is.

Volgens KAG wordt met het logo BTS (vrij vertaald: bijzonder diervriendelijke stalhouderij) gesuggereerd dat runderen, kippen en varkens buiten leven, terwijl dit niet het geval is.

KAG zegt Lidl er al eerder op te hebben gewezen dat zijn vlees slechts aan de minimale eisen voor dierenwelzijn voldoet.

Lees ook:

Lidl en Aldi over op ‘goed vlees’  (17 oktober 2008)

Iers protest bij Lidl om herkomst vlees (13 juni 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over Lidl

Alle berichten over dierenwelzijn

Altijd op de hoogte blijven?