Leuke kip-parodie op Dove-filmpje

attachment-001_food-image-VLS4809I01

LIVINGSTON - Het bekende kippenvleesmerk Foster Farms (te vergelijken met de Nederlandse Volwaardkip) heeft een leuke parodie gemaakt op de Dove-reclame van Unilever waarin een gewoon meisje wordt omgetoverd tot fotomodel.

LIVINGSTON - Het Amerikaanse kippenvleesmerk Foster Farms (te vergelijken met de Nederlandse Volwaardkip) heeft een leuke parodie gemaakt op de Dove-reclame van Unilever waarin een gewoon meisje wordt omgetoverd tot fotomodel.

In de Dove-reclame wordt het meisje door middel van belichting, make-up en veel Photoshoppen omgetoverd tot 'billboardmodel'. Dove probeerde hiermee ons vertekende beeld van schoonheid aan te geven.

Foster Farms laat in zijn commercial precies hetzelfde zien, alleen dan voor kip. Fosters levert kippen rechtstreeks van de boerderij, zonder toevoeging van hormonen, steroïden en andere kunstmatige stoffen, wat bij het merendeel van de supermarktkippen wel het geval is.

Bekijk hier het filmpje van Foster Farms

Bekijk hier het filmpje van Dove

Lees ook:

Oorlog uitgebeeld met fastfood hit op You Tube (17 maart 2008) 

Lees ook
Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Wakker Dier: minder vleesaanbiedingen in de supermarkt

Uit de jaarlijkse foldermonitor van Wakker Dier blijkt dat het aantal vleesaanbiedingen in de supermarkt voor het eerst sinds 2015 is gedaald. In de eerste helft van 2022 daalde het aantal aanbiedingen naar het niveau van 2020.

Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking

Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking

Ruim €2 miljard; dat eist de Braziliaanse fiscus van Unilever, omdat het levensmiddelenconcern heeft geprobeerd belastingen te ontwijken.

Samenwerking Unilever en Enough

Samenwerking Unilever en Enough

Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO). Gezamelijk willen de bedrijven nieuwe plantaardige vleesproducten ontwikkelen en produceren.