Klant door digitale folder naar winkel

16 januari 2017

Digitale folders stimuleren consumenten eerder om een product in een fysieke winkel te kopen dan in een webshop.

Dat is één van de conclusies van een onderzoek van Q&A over foldergebruik onder ruim 2.000 consumenten. 38 procent van de consumenten geeft aan dat de digitale folder stimuleert om in een fysieke winkel te kopen, terwijl 24 procent wordt geprikkeld om via internet te kopen.

Papieren folder het meest gelezen

Papieren folders worden op dit moment meer gelezen dan digitale folders en ook daar profiteren fysieke winkels het meeste van. Ruim 60 procent geeft namelijk aan dat papieren reclame hen stimuleert om in een fysieke winkel te kopen. Webshops profiteren vele malen minder van de folders die door de brievenbus komen. Slechts 10 procent geeft aan dat een papieren folder aanzet tot kopen in een webshop.

Digitale folder neemt stokje over

Toch lijkt het een kwestie van tijd tot de digitale folder het stokje overneemt, zo stelt Q&A. De consument verwacht dat de papieren folder over vijf jaar minder gelezen wordt en dat het lezen van digitale folders de komende jaren sterk toeneemt. Ruim 87 procent van de ondervraagden leest de papieren folder die op de deurmat valt.

Altijd op de hoogte blijven?