Kippromotie richt pijlen op duurzaamheid

13 augustus 2012 Caroline van der Plas

HOUTEN – De Nederlandse kippenvleesverwerkers gaan bij de promotie van kip meer nadruk leggen op duurzaamheid.

HOUTEN – De Nederlandse kippenvleesverwerkers gaan bij de promotie van kip meer nadruk leggen op duurzaamheid.


Dat stelde voorzitter Jan Odink van de brancheorganisatie Nepluvi tijdens een bijeenkomst van het Dutch Poultry Center, meldt het Agrarisch Dagblad.


‘De discussie over duurzaamheid wordt steeds dominanter en dierlijke productie komt er daarbij niet gunstig uit ten opzichte van plantaardige productie’aldus Odink.


Aandacht

Met een groeiende wereldbevolking spreekt het dan voor zich dat er vraagtekens bij de vleesconsumptie worden geplaatst, meent hij. ‘Gelukkig komt pluimveevlees er bij de vergelijking gunstig uit en daar willen we in de promotie van kip dan ook meer aandacht op vestigen.

Lees ook:

Meer diervriendelijk vlees in supermarkten (20 mei 2009)

Kipsector zet in op hoger dierenwelzijn (22 november 2007)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:

Alle berichten over duurzaamheid

Alle berichten over kippenvlees

Altijd op de hoogte blijven?