Kipetende Nederlanders op tv

13 augustus 2012 Edwin Rensen

ZOETERMEER - Hoe kipt Nederland? Dat is hét nieuwe thema van de inmiddels ingeburgerde campagne Kip, 't meest veelzijdige stukje vlees. Met dit thema krijgt de campagne weer een frisse en eigentijdse invulling.

ZOETERMEER - Hoe kipt Nederland? Dat is hét nieuwe thema van de inmiddels ingeburgerde campagne Kip, ’t meest veelzijdige stukje vlees.

In alle uitingen van de nieuwe campagne komt dezelfde verhaallijn terug: een camerateam belt rond etenstijd aan bij mensen om te zien hoe zij kip eten. Het team gaat langs bij onbekende en (bijna) bekende Nederlanders, die hun kiprecept en bijbehorend verhaal met heel Nederland delen.

'Met dit thema krijgt de campagne weer een frisse en eigentijdse invulling. Door verschillende mensen, in verschillende gezinssituaties en met verschillende kipvariaties te laten zien, komen de positieve eigenschappen van kip weer in beeld (veelzijdig, gemakkelijk te bereiden en lekker)', stelt Erik de Jonge van het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE).

De campagne startte 5 mei 2011 op de televisie en in tijdschriften. Verder bestaat de campagne uit radio- commercials en een campagnesite www.hoekiptnederland.nl.

Klik hier voor de campagne met filmpjes en geluidsfragmenten

Altijd op de hoogte blijven?