Keurslager genomineerd in Beste Winkelketen verkiezing

keurslager

De genomineerden in de 29 categorieën van de ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2016 verkiezing en ABN AMRO Webshop Awards 2016 zijn bekend. De Keurslager is in de categorie Eten & Drinken Speciaalzaken genomineerd samen met Gall & Gall en Bakker Bart.

In de afgelopen maanden hebben ruim 277.000 consumenten meer dan 400 retailers beoordeeld en daarmee zijn het de grootste retailverkiezingen van Nederland. De gemiddelde waardering voor de winkelketens is ten opzichte van vorig jaar gestegen: van 7,84 naar 7,97. De webshops scoren dit jaar zelfs 8,13 ten opzichte van 7,88 van vorig jaar. De verkiezingen zijn een initiatief van Q&A in samenwerking met ABN AMRO en de mediapartners De Telegraaf en RetailTrends Media.

Assortiment en service belangrijk

Consumenten hebben hun favoriete retailers beoordeeld op aspecten gerelateerd aan prijs, service en assortiment. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt assortiment het belangrijkste aspect, gevolgd door prijs-kwaliteitverhouding. Opvallend is dat de prijs-gerelateerde aspecten belangrijker zijn geworden ten koste van de service-gerelateerde aspecten bij de fysieke winkels. In voorgaande jaren was het belang van de service-gerelateerde aspecten altijd groter.

Bekendmaking winnaars categorieën

De bekendmaking van de categoriewinnaars vindt plaats op donderdag 15 september 2016. Daarna vindt er wederom een stemronde plaats, waarin de consument bepaalt wie van de categoriewinnaars daadwerkelijk de beste winkelketen en/of webshop van Nederland heeft. De stemronde loopt van 27 september tot en met 27 oktober. Tijdens het Retailer of the Year Gala dat op donderdag 27 oktober 2016 plaatsvindt worden de drie grote winnaars van de verkiezingen Beste Winkelketen van Nederland, Webshop Awards Nederland en Cross Channel Award bekendgemaakt. Naast deze prijzen worden op deze avond de vakprijzen Beste Retail Managementteam en Beste Retail Executive uitgereikt.

Lees ook
Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) heeft een trendrapport uitgebracht voor de sector Voedsel, Groen en Gastvrij. SBB signaleert onder andere bewust consu(mind)eren met plantaardige vleesvervangers en E-business voor bakkerijen en slagerijen.

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.