Kansen door corona

Kansen door corona_boekcover

Kansen door corona is een tegendraads boek dat de positieve effecten van de coronacrisis behandelt. Met dit boek brengen Tom Sleeuwaert en Jan Anton Brouwer hulde aan de creativiteit die de coronacrisis aangewakkerd heeft.

Centraal staan vier thema’s: (thuis)werken en mobiliteit, ondernemen, ons ontspannen (horeca en cultuur) en onderwijs. Op basis van uitgebreid bronnenonderzoek worden bij elk thema de ontwikkelingen tijdens de coronacrisis geschetst, aansprekende voorbeelden van creatieve oplossingen beschreven en interviews gepresenteerd met Vlamingen en Nederlanders die niet bij de pakken bleven neerzitten, maar de crisis aangrepen om grote stappen vooruit te zetten: van de directeur van het Concertgebouw in Amsterdam tot theatermakers, en van horecaondernemers tot een hoogleraar mobiliteit. De ondertitel luidt ook niet voor
niets: Never let a good crisis go to waste.

De auteurs benoemen bij ieder thema trends die een vast onderdeel van het ‘nieuwe normaal’ zullen vormen. In het laatste hoofdstuk geven zij concrete adviezen aan politieke besluitvormers: lessons learned tijdens de coronacrisis en to do’s voor een volgende crisis.

Dossiers
Lees ook
Ontslag wegens schending hygiëneregels niet geldig

Ontslag wegens schending hygiëneregels niet geldig

Een werknemer van een Indonesisch restaurant is op staande voet ontslagen omdat hij door de werkgever verantwoordelijk wordt gehouden voor door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (‘NVWA’) geconstateerde overtredingen op het gebied van hygiëne en voedselveiligheid. De rechter is het daar niet mee eens.

Bedrijfsopvolging: begin er tijdig aan!

Bedrijfsopvolging: begin er tijdig aan!

In de praktijk blijkt dat veel ondernemers zich pas in een laat stadium van hun leven bezig houden met bedrijfsopvolging. Het is echter goed om hier tijdig bij stil te staan.

‘Het mooiste is dat hier een echte huiskamersfeer heerst’

‘Het mooiste is dat hier een echte huiskamersfeer heerst’

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag.