Jongeren eten wekelijks buiten de deur

attachment-001_food-image-VLS12235I01

Jongeren eten het vaakst buiten de deur, maar geven daar per keer wel het minste aan uit.

Dat blijkt uit onderzoek dat FoodService Instituut Nederland (FSIN) eind vorig jaar heeft laten doen. Van de generatie tussen de 18 en 36 jaar eet 29 procent minstens een keer per week buiten de deur. Het is daarmee de groep die het vaakst in bijvoorbeeld een restaurant of eetcafé te vinden is. Daarbij merkt FSIN op dat jongeren ook relatief makkelijk eettentjes weten te vinden die het midden houden tussen een winkel en een restaurant, een segment dat flink in opkomst is.

Millennials wel flink zuiniger per bezoek

Hun gemiddelde besteding per maaltijd buitenshuis is 19,42 euro.De zogenoemde millennials zijn daarmee flink zuiniger dan oudere, waarschijnlijk meer kapitaalkrachtige restaurantbezoekers. Zo geeft de leeftijdsgroep tussen de 37 en 50 jaar per bezoek gemiddeld 32,99 euro uit. Babyboomers (tussen de 51 en 70) besteden in doorsnee 30,66 euro aan een etentje buiten de deur, 71-plussers 29,29 euro.

Lees ook
Bon Chef! De Swaen van Cas Spijkers - Reinold Vugs

Bon Chef! De Swaen van Cas Spijkers - Reinold Vugs

Hotel-restaurant De Swaen in het Brabantse Oisterwijk is in de jaren tachtig een heuse culinaire hotspot waar veel van de nu bekende chefs (Jonnie Boer, Sergio Herman en Margo Reuten onder andere) en – inmiddels Meester Patissiers – Rudolph van Veen en Robèrt van Beckhoven hun eerste belangrijke stappen op het culinaire vakgebied zetten

18 procent jongeren koopt geen vlees

18 procent jongeren koopt geen vlees

Bij de aankoop van vlees zijn kwaliteit en prijs de belangrijkste overwegingen voor Nederlanders. Duurzaamheid en klimaat zijn niet doorslaggevend, hoewel de helft van de consumenten er wel bij stil zegt te staan. Dit blijkt uit een peiling van Ipsos in opdracht van campagneorganisatie Feedback.

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Brancheorganisaties ontwikkelen hitteprotocol voor markten

Zomers kunnen de temperaturen hoog oplopen. Dit kan voor vishandelaren en marktslagers problemen opleveren voor de voedselveiligheid van hun producten. Daarom hebben brancheorganisaties Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS), Poeliersbond en Vereniging voor Nederlandse Visspecialisten(VNV) een hitteprotocol ontwikkeld dat 10 juni naar de gemeentes is...