Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Innovatiecentrum Jan Zandbergen Group

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.

Jan Zandbergen Group richt zich steeds meer op nieuwe concepten en productontwikkeling. De focus ligt niet langer alleen op dierlijke proteïne, maar ook op plantaardige alternatieven. Vanwege de groei van deze categorie heeft de organisatie meer ruimte nodig voor productontwikkeling.

“De wereldwijde voedselvoorziening verandert en vraagt om nieuwe inzichten en oplossingen”, zegt CEO Peter-Paul Zandbergen. “Ik ben van mening dat innovatie de sleutel tot succes is." Hij denkt dat Jan Zandbergen Group door duurzaam te innoveren oplossingen kan ontwikkelen voor de gehele vlees- en vegabranche.”

Productontwikkeling

“Een belangrijk onderdeel van de strategie binnen de groep is dat de afdelingen R&D, Product Development, Quality en Marketing nadrukkelijk de ruimte krijgen om, vanuit het Innovatiecentrum in het hart van de Dutch Food Valley, te werken aan baanbrekende oplossingen”, vult Cees van der Pijl, directeur bij Diviande (onderdeel van Jan Zandbergen Group), aan. Daarnaast investeert Jan Zandbergen Group in Partner Programs, zodat er samen met klanten vernieuwende concepten, producten en diensten ontwikkeld kunnen worden.

Van der Pijl:  “De recente groei in productontwikkeling en in productie, het samenwerken met derden; dit alles leidde tot de wens en noodzaak voor een locatie die ons de gelegenheid geeft om onze partners beter te kunnen bedienen.”

Innovatiecentrum

De bouw van deze nieuwe locatie is nu begonnen aan de Electronenstraat in Veenendaal. Het ontwerp is gemaakt door Van Bokhorst Architecten uit Nijkerk. Het nieuwe pand biedt naast voldoende gelegenheid voor de activiteiten van R&D (van een grote ruimte voor productontwikkeling tot een spoelkeuken, koel- en vriescel en proeflokaal toe) ook ruimte voor kantoorplekken en vergaderruimtes en een fitnessplek voor de medewerkers. Onder het pand komt een parkeergarage. De totale oppervlakte beslaat ca. 3000m2.

Duurzaamheid komt ook terug in het nieuwe innovatiecentrum. Zo komen er bijvoorbeeld zonnepanelen op het dak. Dijkham Bouw realiseert het pand, dat in het derde kwartaal van 2022 klaar moet zijn.

Jan Zandbergen Group

Jan Zandbergen Group bestaat uit Jan Zandbergen B.V., Diviande en Future Food Group. De organisatie is een internationale speler op de markt voor vlees, vleesproducten en plantaardige vleesvervangers, die de retail, foodservice en industrie op de Europese thuismarkt bediend.

 

Dossiers
Lees ook
‘Lekker gewerkt, Campina’ | Duurzaam lijken, zodat je niet duurzaam hoeft te doen

‘Lekker gewerkt, Campina’ | Duurzaam lijken, zodat je niet duurzaam hoeft te doen

Verpakkingen verduurzamen in rap tempo. Als je niet verduurzaamt, verlies je het van de “groene” verpakking van de concurrent in het schap. Maar écht verduurzamen is vaak lastig en nog vaker duur. Dus dan doen we toch gewoon alsof?

Verstegen's Marianne van Keep ‘MVO Manager van het jaar 2020/21’

Verstegen's Marianne van Keep ‘MVO Manager van het jaar 2020/21’

Marianne van Keep, Chief Sustainability Officer bij Verstegen Spices & Sauces, kreeg 11 november de titel ‘MVO Manager van het jaar 2020/21’ toegekend tijdens het Nationaal Sustainability Congres in Hilversum.

18 procent jongeren koopt geen vlees

18 procent jongeren koopt geen vlees

Bij de aankoop van vlees zijn kwaliteit en prijs de belangrijkste overwegingen voor Nederlanders. Duurzaamheid en klimaat zijn niet doorslaggevend, hoewel de helft van de consumenten er wel bij stil zegt te staan. Dit blijkt uit een peiling van Ipsos in opdracht van campagneorganisatie Feedback.