Intertaste krijgt Honig erbij

ZEIST - Intertaste in Utrecht gaat binnenkort ook soepen van Honig bereiden. Daarmee komt een einde aan meer dan tachtig jaar Honig-productie in Nijmegen.

ZEIST - Intertaste in Utrecht gaat binnenkort ook soepen van Honig bereiden. Daarmee komt een einde aan meer dan tachtig jaar Honig-productie in Nijmegen.

Heinz, het Amerikaanse moederbedrijf van Honig, maakte eerder al bekend de fabriek in Nijmegen te willen sluiten. Het fabrieksterrein wordt verkocht aan de gemeente, die er huizen gaat bouwen. Heinz wilde de productie van Honig koste wat kost in Nederland behouden en niet naar een lagelonenland overhevelen. 'Honig is een Hollandse parel, die gewoon hier moet blijven', zei donderdag Bas Boswinkel, directeur van Heinz Benelux.

De fabriek in Utrecht is sinds 2010 in handen van Intertaste. Sinds 1942 wordt daar soep gemaakt, zoals de Royco-soepen voor de Belgische markt.'Intertaste heeft fabrieken in Puttershoek (voor droge producten als melanges en seasonings), in Utrecht (voor droge producten als soepen en mixen) en in Nijkerk (voor natte producten, zoals sauzen, marinades en dressings). De Belgische verkooporganisatie is gevestigd in Lier.

 

Lees ook
Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

De Nederlandse vleessector verwacht dat de verkopen van vlees de komende jaren weer gaat stijgen. Volgens voorzitter Jos Goebbels van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) heeft de daling van de vleesverkoop laatste jaren vooral een economische oorzaak.‘Vanaf 2008 zie je een lichte daling, met name aan de onderkant van de markt. We verwacht...

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Het verdwijnen van C1000, met zijn scherpe aanbiedingen, is één van de oorzaken van de dalende consumptie van vlees in Nederland. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau GfK in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie over vleesverkopen in 2014.Het volume verkocht vers vlees kelderde in vergelijking met 2011 met 9,7 procent....

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Ondanks een afname van het aantal ambachtelijke slagerijen met 6 procent en een krimpende markt, is het marktaandeel van slagers in 2014 ten opzichte van 2011 met een index van 101 licht gestegen. Dat blijkt uit het landelijke onderzoek Slagersmonitor 2014 dat onafhankelijk onderzoeksbureau GfK heeft gepresenteerd aan zijn opdrachtgever, de Koninklijke...