Ook in 2020 vindt de Week van Slager weer plaats. Van 11 tot en met 16 mei laten ambachtelijke slagers het veelzijdige en creatieve karakter van het slagersambacht zien. Zo kunnen kinderen, jongeren en volwassenen kennis maken met het slagersvak.
De slagersbranche is in beweging en de vraag naar ambachtelijke vakmensen groeit waardoor er behoefte is aan mensen die slager willen worden. De Week van de Slager is een perfecte gelegenheid om te laten zien hoe verrassend veelzijdig het slagersvak is en dat het een vak met toekomstperspectief is. Want, een baan in het slagersvak is creatief, afwisselend en ambachtelijk.
De deelnemende slagers tonen tijdens de Week van de Slager de veelzijdigheid en creativiteit van het slagersvak getoond met een eigen programma. De slager kan hier zelf invulling aangeven. Denk bijvoorbeeld aan klassenbezoeken, gastlessen op school, demonstraties, workshops en veel meer.
De Week van de Slager is een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb). De Koninklijke Nederlandse Slagers voert dit project in opdracht van Sovvb uit. Slagers kunnen zich aanmelden op www.weekvandeslager.nl als deelnemer en ontvangen promotiemateriaal.
Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb)
Naast het verstrekken van subsidies voor opleidingen en trainingen, spant de stichting zich ook in om (jonge) mensen te enthousiasmeren voor een carrière in het slagersvak. Dit gebeurt door diverse activiteiten zoals het ontwikkelen van educatief lesmateriaal, voorlichting geven, de Meat Your Future Karavaan, decanenmiddagen en nog veel meer. KNS voert deze activiteiten uit in opdracht van het bestuur van Sovvb. Het bestuur wordt
gevormd door vertegenwoordigers van CNV Vakmensen, FNV en de KNS.
Koninklijke Nederlandse Slagers
Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is de enige branchevereniging voor de ambachtelijke slager in Nederland. De KNS werkt aan een professionele en toekomstbestendige slagersbranche waarin de slager succesvol kan zijn als ondernemer, werkgever en vakman.
De KNS ondersteunt haar leden, zowel individueel als in collectief, door lobby- en belangenactiviteiten, persoonlijk advies, producten en diensten, ledenvoordelen, informatie en inspiratie. Hart voor slagers is ons motto en daarmee maken wij ons hard voor de slagersbranche.