Horecava transformeert van beurs naar platform

Horecava

Horecava en HorecaNetwerk.nl slaan de handen in één voor een allesomvattend en onafhankelijk online platform dat vraag en aanbod binnen de foodservicebranche gedurende het hele jaar met elkaar verbindt. Op het platform komen diverse disciplines samen, zoals informatie over producten en leveranciers, tips en inspiratie voor horecaondernemers en actueel nieuws over buitenshuis eten, slapen en drinken.

Bezoekers van de Horecava hebben een grote informatiebehoefte. Ze zijn vooral op zoek naar onafhankelijke informatie over leveranciers en producten, trends en ontwikkelingen, maar zoeken ook relatief vaak naar tips en kennis om de bedrijfsvoering te verbeteren. Zo blijkt uit recent onderzoek door Horecava onder ruim 1.100 respondenten. Het nieuwe online platform biedt antwoord op al deze wensen. Luuk Scholte, Food Group Director Horecava, zegt over de nieuwe stappen: ‘Online speelt een steeds grotere rol in ons leven én in onze branche. Daarom vind ik het een hele mooie en belangrijke stap om onze activiteiten online uit te breiden om niet alleen een inspirerende beurs van vier dagen te zijn, maar daarnaast ook 365 dagen vraag en aanbod met elkaar te kunnen verbinden.’

Multidisciplinair platform

Op het nieuwe platform krijgen leveranciers zelf de mogelijkheid om hun eigen content te plaatsen en kunnen bezoekers direct contact opnemen met verschillende leveranciers. Mehmet Eser, eigenaar van HorecaNetwerk.nl is enthousiast en gaat mee in dit nieuwe initiatief: ‘Drie jaar geleden nam ik ontslag omdat ik vernieuwing wilde brengen en samenwerkingen wilde stimuleren. Nu krijg ik de kans om mijn visie samen met de Horecava uit te bouwen. Ik zie dit als prachtig compliment en erkenning voor het harde werken. Ik kijk er nu enorm naar uit om samen met de Horecava te gaan werken aan dit multidisciplinair platform, aan méér verbinding, méér samenwerking en méér impact!’

Het nieuwe Horecava platform zet directe verbinding tussen vraag en aanbod op een onafhankelijke wijze centraal. De eerste introductie vindt plaats in het eerste kwartaal van 2020 en op deze manier wil Horecava zowel fysiek als online het hele jaar een belangrijke verbinder blijven.

[intermezzo: 1]
Lees ook
Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Maaltijdbezorging blijft explosief toenemen

Net als in 2020, hebben we ook in de eerste helft van 2021 massaal eten besteld, blijkt uit een rapport van ABN AMRO. Gezonder worden de maaltijden overigens niet. Daarnaast noemt de bank nadelige gevolgen voor de maaltijdbezorgers.

De deur niet uit? Doe online inspiratie op!

De deur niet uit? Doe online inspiratie op!

Er is veel veranderd de afgelopen anderhalf jaar. Een van de grootste veranderingen in het dagelijks leven was toch wel dat alles ineens online moest gebeuren. En ook al kan er nu langzaamaan weer meer, de wereld is nog niet de oude. Waar Vleesmagazine je normaal graag tips voor activiteiten had gegeven, hebben we nu deze Online Inspiratiegids, vol...

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.