Horecagroothandel Chateaubriand overgenomen door Ambachtelijke Slager Van der Zee

Chateaubriand_Van der Zee

Ambachtelijke Slager Van der Zee, onderdeel van HANOS Internationale Horeca Groothandel, nam 27 september horecagroothandel Chateaubriand over. Voorlopig blijft de groothandel in het Food Center Amsterdam een zelfstandig bedrijf. Komend jaar worden toekomstplannen gemaakt om het merk Chateaubriand breder te gaan vermarkten voor alle slagerijvestigingen van Van der Zee binnen HANOS.

Algemeen directeur Arend Jan Pothof zegt blij te zijn met de overname. "Van der Zee heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in uitbreiding van de productielocaties in Twello, om meer in eigen beheer en efficiënter te kunnen werken. Met de toenemende krapte op de wereldmarkt van vlees, creëren we hiermee ook een sterkere positie om kwaliteitsvlees in te kopen en dit te borgen. Chateaubriand weet hoe belangrijk kwaliteitsvlees voor de horeca is, met hun concepten groeien onze vestigingen ook en houden we kwaliteitsstandaarden hoog."

Chateaubriand

Familiebedrijf Chateaubriand kenmerkt zich door ambacht en hoge kwaliteitstandaarden voor inkoop en verwerking van vlees. Chateaubriand heeft eveneens een slagerij in Heemstede. Deze staat los van de overname. Dirk Huisman blijft volledig bij het bedrijf betrokken.

Slager van der Zee

Van der Zee is de ambachtelijke slager van horecagroothandel HANOS. De slager heeft streekconcepten en produceert vleeswaren uit de eigen worstmakerij en een internationaal assortiment. Via partner Distrivers worden de producten aan ziekenhuizen en zorginstellingen geleverd.

Dossiers
Lees ook
Nieuwe wet excessief lenen

Nieuwe wet excessief lenen

Op 24 maart 2022 stuurde staatssecretaris Van Rij een wetsvoorstel, waarmee excessief lenen van de eigen vennootschap(pen) wordt aangepakt, naar de Tweede Kamer.

Winkelinrichting anno 2022

Winkelinrichting anno 2022

De inrichting van slagerijen is de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. Door corona en personeelstekorten is er meer ruimte voor zelfbediening. De vraag naar luxe en ambachtelijke producten zorgt ervoor dat rijpingskasten steeds prominenter aanwezig zijn. En voor het gemak van slager en klant is er de afhaalslagerij.

Maak het leuk

Maak het leuk

Dankzij het feit dat ik ambassadeur van de KNS mag zijn, bezoek ik veel slagerijen. Het is mooi en interessant om te zien hoe collega’s omgaan met de dagelijkse beslommeringen die het werken in de slagerij en de hele vleessector met zich meebrengen.