De waardering voor het magazine is hoog. De lezers vinden dat het vakblad fijn leest. Ze geven aan dat de artikelen goed zijn geschreven, waardoor het interessant is om te lezen. Uit het onderzoek komt verder dat de lezers de vormgeving netjes vinden. De cover ziet er goed uit en geeft duidelijk aan wat het thema van het vakblad is. De typografie die gebruikt wordt is duidelijk en de foto’s in het blad zijn van goede kwaliteit.
Nieuwsbrief
Uit het onderzoek blijkt ook dat de lezers de nieuwbrief erg waarderen. Ze beoordelen de inhoud als nuttig, als passend bij het vakblad en bij de werkzaamheden van de lezers. 66,7 procent van de abonnees leest altijd de nieuwsbrief en 60 procent klikt ook op ‘lees verder’, om een artikel helemaal te lezen op de website. De vormgeving vinden de lezers fijn, waardoor de nieuwsbrief volgens hen goed leesbaar is.
Website
85 procent van de abonnees bezoekt maandelijks minimaal één keer de website. De lezers vinden de lay-out overzichtelijk waardoor de website fijn is om te lezen. De items die op de website staan vinden ze interessant en informatief.
Nog enkele uitkomsten:
- 72,2 procent van de lezers leest de columns, hiervan vindt 64,7 procent de columns interessant en leerzaam.
- 69,2 procent leest elk nummer van het Vleesmagazine, hiervan leest 76,9 procent het blad in zijn vrije tijd.
- Vleesmagazine wordt door 80 procent van de abonnees op papier gelezen. Bij 64,7 procent van hen leest een collega of partner mee.
- De lezers waarderen Vleesmagazine erg. 72,2 procent van de lezers raadt het blad aan anderen aan.