HEVEL VACUUM presenteert kleurbehoudende vacuümzakken

nr. 067

ZAANDAM - HEVEL VACUUM heeft een nieuwe vacuümzak op de markt gebracht: de kleurbehoudende GLX.

ZAANDAM - HEVEL VACUUM heeft een nieuwe vacuümzak op de markt gebracht: de kleurbehoudende GLX.

Met deze nieuwe doorzichtige zak wordt het zogenaamde bruin verkleuren van vlees in een vacuüm verpakking aanzienlijk vertraagd.  Het bleek dat er grote behoefte in de markt is naar doorzichtige vacuümzakken waarin bij diverse vleessoorten de mooie rode vleeskleur behouden blijft, zonder kunstmatige toevoegingen. ‘In de nieuwe GLX zakken blijft de mooie rode kleur van vlees tot wel 4 keer zo lang behouden,’ meldt Hevel in een persbericht. ‘Ook na het uitpakken uit de GLX blijft de frisse kleur een aantal dagen behouden. Dit geeft extra mogelijkheden voor de slager om een mooi stuk vlees te presenteren in de toonbank. Er is meer tijd om het vlees te verkopen en er is minder afsnijverlies.’

Tijdens de ontwikkeling is nauw samengewerkt met vakmensen. Hun feedback heeft bijgedragen aan het optimaliseren van de GLX.

 

Meer over
Lees ook
Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

Jos Goebbels: ‘Met herstel economie gaat vleesverkoop weer stijgen’

De Nederlandse vleessector verwacht dat de verkopen van vlees de komende jaren weer gaat stijgen. Volgens voorzitter Jos Goebbels van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) heeft de daling van de vleesverkoop laatste jaren vooral een economische oorzaak.‘Vanaf 2008 zie je een lichte daling, met name aan de onderkant van de markt. We verwacht...

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Vleesverkoop getroffen door verdwijnen van C1000-supermarkten

Het verdwijnen van C1000, met zijn scherpe aanbiedingen, is één van de oorzaken van de dalende consumptie van vlees in Nederland. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau GfK in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie over vleesverkopen in 2014.Het volume verkocht vers vlees kelderde in vergelijking met 2011 met 9,7 procent....

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Slagersmonitor 2014: marktaandeel slagers licht gestegen

Ondanks een afname van het aantal ambachtelijke slagerijen met 6 procent en een krimpende markt, is het marktaandeel van slagers in 2014 ten opzichte van 2011 met een index van 101 licht gestegen. Dat blijkt uit het landelijke onderzoek Slagersmonitor 2014 dat onafhankelijk onderzoeksbureau GfK heeft gepresenteerd aan zijn opdrachtgever, de Koninklijke...