‘Het werk in de slagerswereld verandert’

Bosgraaf hygienesluizen (1)

De vleessector verandert snel en ingrijpend - tijdens deze pandemie al helemaal. De industrie verandert in hetzelfde tempo mee. “De techniek ondersteunt ons ambacht.” Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met Anthonie Breugem van Bosgraaf Food & Hygiënetechniek.

Op de website van Bosgraaf Food & Hygiënetechniek B.V. staat dat je ook via Whatsapp contact kunt opnemen. “We bellen binnen enkele minuten of hooguit binnen een paar uur terug”, zegt bedrijfsleider Anthonie Breugem. “We zijn in die zin niet ‘overgedigitaliseerd’, we kiezen consequent voor de persoonlijke benadering. We hebben hele korte lijnen.” Bosgraaf is gespecialiseerd in hygiënetechniek en vooral in hygiëneoplossingen. Hoewel je Bosgraaf terugvindt in vrijwel de gehele levensmiddelensector, wordt die ‘menselijke benadering’ streng bewaakt. Breugem: “Onze producten zijn van hoge kwaliteit en dat zijn ons vakmanschap en onze service ook. Maatwerk is geen probleem en ook niet per se duurder. Over garantie doen we niet moeilijk, gaat er iets fout dan corrigeren we dat. Bestelt een klant bijvoorbeeld iets dubbel, dan nemen we contact op om de bestelling te checken. We weten wat onze klanten doen en waar ze zitten. Dat is onze cultuur. Zelf kopen we ook allerlei materialen in, en ik merk dat alles steeds onpersoonlijker wordt. Volgens mij moeten we gewoon logisch blijven nadenken. Ik vind dat onze klanten niet alleen ontzorgd moeten worden, ze mogen gepamperd worden. Ze moeten ons kunnen vertrouwen en mogen de hoogste service verwachten. Ongeacht of het om een groot of een klein project gaat. Onze klanten moeten gewoon hun werk kunnen doen, wij faciliteren. Dat is onze bedrijfsfilosofie.”

Die prettige bedrijfscultuur maakt Breugem trots op z’n werk en het bedrijf. Bosgraaf heeft zich sinds het ontstaan, ruim twintig jaar geleden, voortdurend doorontwikkeld en blijft dat doen, vertelt hij. “Hygiënetechniek als sector wordt steeds breder. Alleen al in de slagerswereld veranderen de werkzaamheden en behoeften, dat proces is sinds de pandemie alleen maar versneld. Ook moeten steeds meer andersoortige bedrijven aan hygiëne-eisen voldoen, denk aan diervoederfabrikanten of de glasteelt. Wij kunnen zo hard groeien als we willen, maar onze groei blijft altijd gekoppeld aan onze ambitie om de beste te blijven. En daar hoort de menselijke maat onvoorwaardelijk bij.”

Dit is laatste deel van de rondvraag 'Vleesbranche volop in beweging'.  Lees hier deel 1deel 2 en deel 3 terug. Abonnees van Vlees+ lezen de hele rondvraag online of in Vlees+ 2-2021. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw.

Dossiers
Lees ook
‘Het mooiste is dat hier een echte huiskamersfeer heerst’

‘Het mooiste is dat hier een echte huiskamersfeer heerst’

Natuurlijk draait het in de slagerij in eerste instantie om de kwaliteit van de verkoopwaren en een goede service. Maar onderschat de rol van de winkelinrichting niet. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag.

Creatief op reis

Creatief op reis

De afgelopen maanden heb je waarschijnlijk minder gereisd dan je lief is. Voor ons zijn vakanties momenten van ontspanning, maar ook van inspiratie. Onze grootste hobby is dan ook inspiratie opdoen tijdens reizen in verschillende eetculturen in de wereld

‘Op je handen zitten’

‘Op je handen zitten’

Tijdens een sollicitatiegesprek, voor de functie van manager human resources, werd mij op de valreep gevraagd: “O ja, hoe ga jij mij eigenlijk inspireren?” Voor ik het wist floepte het eruit: “Ik ga jou niet inspireren, dat doe je hopelijk zelf!”.