‘Het werk in de slagerswereld verandert’

Bosgraaf hygienesluizen (1)

De vleessector verandert snel en ingrijpend - tijdens deze pandemie al helemaal. De industrie verandert in hetzelfde tempo mee. “De techniek ondersteunt ons ambacht.” Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met Anthonie Breugem van Bosgraaf Food & Hygiënetechniek.

Op de website van Bosgraaf Food & Hygiënetechniek B.V. staat dat je ook via Whatsapp contact kunt opnemen. “We bellen binnen enkele minuten of hooguit binnen een paar uur terug”, zegt bedrijfsleider Anthonie Breugem. “We zijn in die zin niet ‘overgedigitaliseerd’, we kiezen consequent voor de persoonlijke benadering. We hebben hele korte lijnen.” Bosgraaf is gespecialiseerd in hygiënetechniek en vooral in hygiëneoplossingen. Hoewel je Bosgraaf terugvindt in vrijwel de gehele levensmiddelensector, wordt die ‘menselijke benadering’ streng bewaakt. Breugem: “Onze producten zijn van hoge kwaliteit en dat zijn ons vakmanschap en onze service ook. Maatwerk is geen probleem en ook niet per se duurder. Over garantie doen we niet moeilijk, gaat er iets fout dan corrigeren we dat. Bestelt een klant bijvoorbeeld iets dubbel, dan nemen we contact op om de bestelling te checken. We weten wat onze klanten doen en waar ze zitten. Dat is onze cultuur. Zelf kopen we ook allerlei materialen in, en ik merk dat alles steeds onpersoonlijker wordt. Volgens mij moeten we gewoon logisch blijven nadenken. Ik vind dat onze klanten niet alleen ontzorgd moeten worden, ze mogen gepamperd worden. Ze moeten ons kunnen vertrouwen en mogen de hoogste service verwachten. Ongeacht of het om een groot of een klein project gaat. Onze klanten moeten gewoon hun werk kunnen doen, wij faciliteren. Dat is onze bedrijfsfilosofie.”

Die prettige bedrijfscultuur maakt Breugem trots op z’n werk en het bedrijf. Bosgraaf heeft zich sinds het ontstaan, ruim twintig jaar geleden, voortdurend doorontwikkeld en blijft dat doen, vertelt hij. “Hygiënetechniek als sector wordt steeds breder. Alleen al in de slagerswereld veranderen de werkzaamheden en behoeften, dat proces is sinds de pandemie alleen maar versneld. Ook moeten steeds meer andersoortige bedrijven aan hygiëne-eisen voldoen, denk aan diervoederfabrikanten of de glasteelt. Wij kunnen zo hard groeien als we willen, maar onze groei blijft altijd gekoppeld aan onze ambitie om de beste te blijven. En daar hoort de menselijke maat onvoorwaardelijk bij.”

Dit is laatste deel van de rondvraag 'Vleesbranche volop in beweging'.  Lees hier deel 1deel 2 en deel 3 terug. Abonnees van Vlees+ lezen de hele rondvraag online of in Vlees+ 2-2021. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw.

Dossiers
Lees ook
De extra medewerker

De extra medewerker

In ieder nummer van Vleesmagazine schrijven twee columnisten over één onderwerp, vanuit hun eigen expertise en ervaring. Josja Haagsma en Christiaan Verkuijl buigen zich dit keer over het thema interieur.

Horecagroothandel Chateaubriand overgenomen door Ambachtelijke Slager Van der Zee

Horecagroothandel Chateaubriand overgenomen door Ambachtelijke Slager Van der Zee

Ambachtelijke Slager Van der Zee, onderdeel van HANOS Internationale Horeca Groothandel, nam 27 september horecagroothandel Chateaubriand over. Voorlopig blijft de groothandel in het Food Center Amsterdam een zelfstandig bedrijf. Komend jaar worden toekomstplannen gemaakt om het merk Chateaubriand breder te gaan vermarkten voor alle slagerijvestigingen...

Inschrijven voor Confrérie des Chevaliers 2022

Inschrijven voor Confrérie des Chevaliers 2022

De inschrijving voor de Confrerie des chevaliers 2022 is geopend. Slagers kunnen zich tot 2 februari 2022 inschrijven voor deze internationale slagersvakwedstrijd. De keuringen vinden plaats op 5 en 6 februari en de prijsuitreiking is op 2 april.