Greenforce lanceert plantaardig vlees in poedervorm

De Duitse startup Greenforce brengt een vleesvervanger in poedervorm op de Nederlandse markt. Deze Easy Mixen bestaan uit plantaardig erwteneiwit waaraan consumtenten water toevoegen om er bijvoorbeeld een burger of gehaktbal van te maken. 

Aan de vleesvervanger in poedervorm ging acht jaar onderzoek vooraf. Greenforce besteedde acht jaar aan onderzoek. Het resultaat is een poedermix van erwteneiwit, waar door toevoeging van water plantaardige vleesproducten mee kunnen worden gemaakt. Het assortiment bestaat uit; Easy Mix Burger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Schnitzel en Easy Mix gehaktballetjes (Zweedse stijl).

Het voordeel van deze nieuwe vleesvervanger in poedervorm is dat de consument precies de hoeveelheid kan gebruiken die hij of zij nodig heeft voor een maaltijd. Ze kunnen de vleesvervanger naar eigen inzicht verfijnen en de zakjes gemakkelijk bewaren. 

Duurzaamheid

Duurzaamheid staat centraal bij Greenforce. Oprichter Thomas Isermann gelooft dat de overschakeling naar een plantaardig dieet noodzakelijk is om de groeiende wereldbevolking te voorzien van voldoende eiwitten. De poedervorm maakt volgens hem zijn vleesvervanger nog duurzamer  "Hierdoor wordt onze impact op het milieu namelijk nóg kleiner. Het is licht in gewicht, zeer lang houdbaar door de hersluitbare verpakking en het hoeft niet gekoeld bewaard te worden. Op deze manier verminderen we de uitstoot van transport en het energie verbruik enorm. Daarnaast is het lokaal geproduceerd in Duitsland, verpakt in recyclebaar materiaal en worden de producten klimaatneutraal verzonden.”                

Isermann richtte Greenforce in 2020 op in München. Na de succesvolle lancering in Duitsland is het bedrijf sinds juni 2021 ook actief op de Nederlandse markt. Het bedrijf won in 2021 de Green Product Award en de Vegan Food Award (2021)

 

Lees ook
‘Plantaardig als nieuwe normaal moet in regeerakkoord’

‘Plantaardig als nieuwe normaal moet in regeerakkoord’

Als het aan de Transitiecoalitie Voedsel ligt, krijgt informateur Mariëtte Hamer er een opdracht bij. Zij ontving vandaag een open brief met een oproep om "plantaardig het nieuwe normaal te maken", door onder meer een milieuheffing op vlees op te nemen in een nieuw regeerakkoord.

Twee nieuwe plantaardige producten bij Burger King

Twee nieuwe plantaardige producten bij Burger King

Fastfood keten Burger King introduceert twee nieuwe plantaardige producten: een vegan Long Chicken en Nuggets.

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Week Zonder Vlees duurt voor 1,5 miljoen Nederlanders het hele jaar, toch eten we thuis meer vlees

Dit jaar vond de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees (WZV) plaats. Er deden 1,7 miljoen Nederlanders aan mee. 1,5 miljoen deelnemers willen ook de rest van het jaar geen of minder vlees eten.