Gouden Slagersring krijgt nieuw logo

Logo Gouden Slagersring

De Gouden Slagersring keert weer terug in 2022. Reden voor de wedstrijdorganisatie om het logo van deze vakwedstrijd te updaten. “Met trots presenteren we het nieuwe beeldmerk van deze innovatie-wedstrijd”, staat er te lezen op de website van Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS).

“De Gouden Slagersring is een wedstrijd met een rijke historie met innovatie als basis”, zegt Marian Lemsom, directeur van KNS. “Een eigentijds logo is dan vanzelfsprekend om hiermee een oproep tot deelname te doen.”

De Gouden Slagersring

Innovatie en vernieuwing staan centraal bij de Gouden Slagersring. Deelnemende slagers zenden nieuwe en innovatieve producten in die voor minimaal 30 procent uit vlees bestaan. Een vakjury beoordeelt alle inzendingen op de mate van vernieuwing, het potentieel commercieel succes en op productkwaliteit. Het product moet voor de slagersbranche nieuw zijn. Daarnaast is het belangrijk dat het product voldoet aan gezondheidsaspecten; het gebruik van zout en vet moet binnen de normen vallen. Slagers werken hiervoor met een gevalideerde receptenmap.

Slagers die willen deelnemen kunnen zich schrijven bij op de website van KNS. De keuring vindt plaats op woensdag 7 september 2022 bij SVO Houten. Tijdens de Slavakto op 4 en 5 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt. Deze ontvangt de Gouden Slagersring en treedt toe tot het Broederschap van de Gouden Slagersring.

Ad Bergwerffprijs

Naast de Gouden Slagersring is er ook een wedstrijd voor deelnemers tot en met 25 jaar. Hiermee wil de organisatie talentontwikkeling bij de jeugd stimuleren. De jeugdwinnaar mag in oktober de eerste Ad Bergwerffprijs in ontvangst nemen. De prijs is vernoemd naar de oud-voorzitter van KNS.

Geen nieuws van Vleesmagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke donderdag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief
Lees ook
Rechtsomkeert

Rechtsomkeert

Onlangs liep ik in een plaatselijke drogist van een landelijke keten. De borden bij de ingang schreeuwden mij al van verre toe dat ik minimaal de aanbiedingen mee moest nemen. Eenmaal binnen struikelde ik over de toiletrollen en schoonmaakmiddelen die midden in de gangpaden stonden opgestapeld.

Slagerij ’t Stokpaardje onderscheidt zich met gevogelte

Slagerij ’t Stokpaardje onderscheidt zich met gevogelte

Een groot deel van het assortiment van slagerij ’t Stokpaardje in ’s-Hertogenbosch van Ted Steenbergen bestaat uit scharrelkip- en gevogelteproducten van Scheria. “In de verkoop naar de klant kun je een goed verhaal vertellen: het is vers, smaakvol en antibioticavrij vlees.”

‘Bij onze slagerij doen we alles zelf’

‘Bij onze slagerij doen we alles zelf’

Nina Markus (22) had net een baan in een hotel, toen corona toesloeg. Ze wilde niet thuiszitten en ging aan de slag bij het familiebedrijf, Slagerij van Meurs in Reeuwijk. Dat beviel zo goed, dat ze is gebleven. Ze is nu bezig met de opleiding Slager van SVO vakopleiding food.