Goedegebuur Vlees wint 31e Rotterdamse Ondernemersprijs

ROP 56

Tijdens een feestelijke prijsuitreiking in WTC Rotterdam is maandag 23 november Goedegebuur Vlees Rotterdam uitgeroepen tot winnaar van de Rotterdamse Ondernemersprijs 2015. Ondernemer Michiel Goedegebuur ontving de prestigieuze prijs uit handen van wethouder Maarten Struijvenberg. Goedegebuur liet daarmee de andere genomineerde bedrijven ShoreTension en Viscon Group achter zich.

Juryvoorzitter Mai Elmar spreekt namens de voltallige jury als zij zegt: 'Michiel Goedegebuur heeft vanuit zijn opleiding en ervaring uit eerdere functies in zijn bedrijf geïnvesteerd, risico genomen, innovaties doorgevoerd en een eigen koers uitgezet om de moeilijke, zeer competitieve markt het hoofd te bieden. De veranderingen en keuzes die de afgelopen jaren zijn ingezet getuigen van zowel goed management als goed ondernemerschap. Het bedrijf kent een hoge mate van automatisering om de concurrentie voor te blijven waar het gaat om kosten. De automatisering ondermijnt de mens niet; deze wordt juist gebruikt om medewerkers meer te waarderen en zich beter te laten ontplooien. Een sterke troef van Goedegebuur is de diversiteit van medewerkers. Ook de keuzes ten aanzien van productinkoop en het betreden van nieuwe (internationale en B2C-, red.) markten hebben er voor gezorgd dat bedrijfsresultaten onveranderd goed zijn gebleven in een dalende markt. Deze aspecten maken dat dit familiebedrijf, met een zeer jong en gedreven management, grensverleggend onderneemt.'

Heel erg blij en trots

Ondernemer Michiel Goedegebuur nam de prijs in ontvangst. 'Ik voel me heel erg blij en trots, voor het hele bedrijf! De nieuwe generatie zet het bedrijf Goedegebuur voort, geeft er een eigen draai aan en voegt er nieuwe accenten aan toe. Met de winst van de Rotterdamse Ondernemersprijs als gevolg. Dat voelt fantastisch! Maar mijn grootvader en vader hebben keihard aan het opbouwen van dit bedrijf gewerkt. Deze prijs is ook voor hen.'

Lees ook
Consument gaat meer betalen voor voeding

Consument gaat meer betalen voor voeding

Naast de hoge prijzen voor energie en grondstoffen exploderen nu ook de opslagkosten voor voeding. Het gevolg is volgens Ceel Elemans, sector specialist Food bij ING Sector Banking, dat de consument nog meer betalen voor voeding. Hieronder legt hij uit hoe het zit.

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

De consument betaalt gemiddeld 18,5 procent meer voor de boodschappen in de supermarkt dan 11 maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, meldt NOS.

Inflatie ligt boven 10 procent

Inflatie ligt boven 10 procent

Voor het eerst sinds september 1975 ligt de inflatie boven de 10 procent. Afgelopen maand steeg deze naar 10,3 procent ten opzichte van juli 2021. Deze stijging wijt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) met name aan de prijsontwikkelingen van energie en woninghuur.