Goedegebuur brengt nieuw rundvleesconcept op de markt

20 oktober 2016

Op de internationale vakbeurs SIAL te Parijs lanceert het Rotterdamse vleesbedrijf Goedegebuur deze week een nieuw concept. ‘Cuisson, jouw perfecte steak’. Een nieuw merk in luxe rundvlees specialiteiten voor de retailmarkt in Nederland.

De consument verandert. Met name in haar houding en gedrag met betrekking tot vlees. Minder vaak vlees op tafel, maar áls het er dan komt, is het steeds meer een genietmoment. Met name bij luxe steaks zoals biefstuk, waarbij de aankoop vaak gericht is op het weekend en/of als mensen thuis vrienden of familie ontvangen.

Dubbeldoel koeien

Cuisson is een nieuw merk in luxe steaks, gebaseerd op vlees van hoogwaardige dubbeldoel koeien. Het vlees bevat een subtiele marmering, kleine vetlijntjes in het vlees die wegsmelten tijdens het bakken en tegelijkertijd zorgen voor een karakteristieke smaak.

De steaks van Cuisson worden op ‘restaurantdikte’ gesneden. Hierdoor kan de consument perfect haar eigen ‘cuisson’ (garingsvoorkeur zoals raw, medium, welldone) aan de steak meegeven. Doordat de steaks dikker zijn gesneden kun je deze zeer nauwkeurig bakken en slaat de steak niet door waardoor hij snel te gaar wordt.

Layar app

Om de ultieme ‘cuisson’ te verkrijgen wordt de consument geholpen door de verpakking. Deze is interactief gemaakt met een Layar code. Na het downloaden van de Layar app (appstore) kan de verpakking met een smartphone of tablet worden gescand, waarna je via filmpjes meer te weten komt over de herkomst van de dubbeldoel koe, maar óók hoe je leert hoe je je eigen ‘cuisson’ aan de steak meegeeft. Daarnaast kan de consument meer te weten komen over wáár in de koe zijn steak vandaan komt.

Supermarkt

Het nieuwe merk zal binnenkort beschikbaar komen in de retailmarkt, in een range van klassieke biefstuk en ossenhaas, entrecote en bavette.

goedgebuur-1024x320

Altijd op de hoogte blijven?